tisdag 3 april 2012

Bra besked!!!

Idag åkte Mika tillsammans med mamma Karin till sjukhuset för provtagning och läkarbesök. Benmärgsprovet var bra och visade inga spår av leukemin!!! En stor klump försvann från min mage även om Mika varit lugn angående beskedet.
Provsvaret från urinledaren får vi förhoppningsvis imorgon. De har telefonmöte med patologerna på onsdagar.
Idag är första dagen på en vecka som han är feberfri. Han har fortfarande ont i armen/ryggen men han klarar sig utan smärtstillande.
Ryggbiopsin gjordes idag och svaret lär dröja en vecka. De gjorde även ultraljud av njurarna. Det såg helt normalt ut.

Vi blir kvar i Luleå under påsken. Det känns inte stablit att åka upp till Kiruna med tanke på att läget snabbt kan ändras. Om sjukhuset går ner på halvfart i Sunderbyn, hur är det då inte på Kiruna sjukhus?? Fördomsfullt, kanske? Jag har inte nerver för det iallafall.

//Monne

13 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra! Hoppas ni får en bra påsk!
    Perfekt att somna in till US Masters:)

    SvaraRadera
  2. Alltså nu var kanske inte "somna in" det bästa ordvalet när vi samtidigt pratar leukemi men ni förstår vad jag menar. "Somna till" borde jag ha skrivit förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter en helg på vandrarhem, med säkert en hel del störd sömn så är man inte helt hundra med ordvalen...;-)

      Radera
  3. Hej, vi är så glada! Det första vi gjorde efter påskhandlandet var att gå till bloggen och läsa. Spänt varje gång, hur skall det då inte vara för er som de senaste dagarna har gått och väntat och väntat. Tur i alla fall att du Micke var så lugn angående benmärgsprovet, men så känner du säkert att det inte känns som för ett år sen. Hoppas att värken avtar helt så du kan slappna av och njuta av påsken. Ni har ju så fint att åka ut till stugan och bara vara.

    Vi håller i alla fall alla tummar och tår för lika bra besked i fortsättningen också.

    Många kramar till er alla från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  4. Ulrika Forsberg3 april 2012 kl. 21:10

    Härligt att höra! Vi tänker på er och håller våra tummar att allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  5. Så kul med positiva besked, och Kiruna finns kvar för påskfirande kommande år, i alla fall ett tag framöver. Kanske en tur på skaren på älven istället? Stenhårt skidföre är det nu i alla fall, säger hon som föll och tog emot sig med baken aj aj...

    Kram till er

    SvaraRadera
  6. Hej Micke! Vilka goda nyheter! Vad glad jag blir! Har liksom min mor varit inne och kollat bloggen sisådär en 6 gånger/dag! Kommer nog kolla den några gånger i morgon också. Håller alla tummar och tår för att du ska få positiva besked även i morgon. Jag tror på positiva besked...

    kRaM

    SvaraRadera
  7. Jag stämmer in i hejaklacken här med att gud vad skönt att höra!!

    Hoppas på fortsatta bra besked. Skönt att febern gått ned och att du Micke klarar dig utan smärtstillande - det är ju en seger i sig!

    När du Monica, Joe och Tua hade åkt grät jag en skvätt, för jag har alltid så himla roligt när jag är med er (trots sjukdomar och så) och det kändes så tomt när ni åkte! Kommer sakna er en massa i påsk, det känns så naturligt att ni ska vara där men det kommer ju fler påskar som sagt. Och jag kommer ju ändå bara över en snabbvisit varav åtminstone en del förväntas vara med svärfamiljen. Om det händer något så kan jag alltid ta tåget till er då, bara så ni vet!

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Det låter ju mycket bra! Vi ska hoppas att de andra problemen löser sig.
    Glad påsk!
    Sessan

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Vad härligt att läsa! Kiruna hinner ni med, och de har ju lovat bättre väder till kusten... och speciellt fint är det ju i Avan. Visst kommer ni förbi på en bit mat, vin/läsk och trevlig samvaro.

    Vi funderar åka till Storklinten någon dag och åka lite
    slalom. Kanske barnen vill följa med?

    Vi ses!

    En trevlig påsk till er alla!

    /Lenita och Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vin får vi väl stå för, nu med extra press från Björn.

      Radera
  10. Onsdag 4/4. Klockan är 16:34. Mika och Karin har inte kommit hem från sjukhuset ännu. Det är en olidlig väntan...

    SvaraRadera