fredag 27 april 2012

Fortsatt feber

Igår när Mika kom tillbaka till sjukhuset gjorde de ett ultraljud på levern. De avvikelser som de sökte efter med eventuella begränsade flöden kunde läkaren inte se något av. Allting såg bra ut. Det var ett positivt besked eftersom levervärdena ligger fortfarande högt.

Febern kommer tillbaka så fort verkan av Panodil avtagit. Toppnotering i natt, 39,7 grader. Idag har de tagit nya odlingar och virusprover. Det lutar mot att det är ett virus som härjar i kroppen. Mikas vita blodkroppar är normala och läkaren hoppas att de på egen hand kan bekämpa viruset. Än har han kvar antibiotikan men eventuellt tas den bort idag.

Frukost på sjukhuset för isolerade patienter blir efter ett tag lite enahanda. Idag släppte de på isoleringen. Nu kan Mika välja bland fler produkter till frukost.

Jag läste i en blogg att "All mat som blir uppäten är bra mat". Bra motto att satsa på tycker jag.



En härlig känsla av sommaren. Jag längtar efter gröna gräsmattor och att komma ut till stugan.

Dessa två bilder är redigerade i Instagram (mobilapp). Där kan du lägga på ett filter på dina foton som du sedan delar med dig till andra.
//Monne

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad bra att du får göra lite tester så att de vet vad som påverkar dig. Jag håller tummarna för att febern går ner och att levern återhämtar sig. Jag kommer som sagt ner till er på fredag och åker hem med min nya bil...volvon!! Den som väntar på något gott...!!

    Vi hörs, kRaMen

    SvaraRadera
  2. Får hoppas att febern ger vika och därmed viruset? Vackra bilder på sommaren. Kanske blir det varmt i helgen? Vi har sett mycket fotboll i veckan (eller för mig blir det till första halvlek
    sen läggdags . . . ). Vad ska man nu se? Blir det filmhelg för er på "sjukan"?
    Kramar smedkrokarna på trean.

    SvaraRadera
  3. Håller med, hälsningar från Dublin! semifinaler i Heineken cup i helg. Om du får tillfälle, se om du kan titta.

    SvaraRadera
  4. Hoppas febern släpper nån gång! Tänker på er.

    Om ni har det grymt tråkigt så kan ni alltid titta på det här seminariet där vi avslöjar hur vi fick alla att prata om förskolans öppettider. Min chef Emma och min kollega Camilla berättar hur vi gjorde:

    http://bit.ly/JFL2ZE

    SvaraRadera