onsdag 4 april 2012

Leukemin är tillbaka

Här svängr det snabbt. Mor o jag åkte till sjukhuset för att få höra vad de hittat i mina njurledare och svaret var inte vad man räknade med. Leukemin har återkommit, samma sort, men inte i benmärg och blod utan i njurar, lever och mjukdelar i ryggen. Jag fattar inte så mycket, leukemi är ju en blodsjukdom??

Det kommer behandlas som akut leukemi, cellgifter och ev donatorceller. Vi börjar andra rundan imorgon med att operera in en ny CVK och sedan påbörja behandlingen.

Bara att ta nya tag.

/Mika

12 kommentarer:

  1. Fy fan-fy fan...
    Jag blir så jävla arg, känslorna pendlar åt alla håll..

    Bryt ihop och res er igen..
    Något annat alternativ finns inte, vi tänker på er alla..

    KÄMPA PÅ, så ses vi imorgon.

    Peter/Lenita

    SvaraRadera
  2. Det är fördj..... Det är svårt att kunna ta in det!!!
    Önskar jag kunde skicka över lite mental styrka,för nu är det bara att bita i det sura äpplet o fortsätta KÄMPA!!!!

    Tänker på er/ faster Gunilla m fam

    SvaraRadera
  3. Jävla surt att läsa, inte säker på att jag helt förstår. Ok, håll i, fokus och kämpa!

    SvaraRadera
  4. Säger som Pekka "fy fan"...

    Du är och förblir vår hjälte. Än en gång, upp till kamp med allt du har. Du är stark, stabil och smart - "vapen" du nu ska använda för fullt. Blicken framåt med full kraft!!

    Vi tänker på er alla.
    Styrkekramar från Nina & Matte

    SvaraRadera
  5. Det var fan va det pendlar! Jag hänger inte med?! Men vi kämpar på!!!
    Micke

    SvaraRadera
  6. Fan, jag blir så jävla arg och ledsen! Även om man visste att det var möjligt så känns det ändå så otroligt frustrerande och orättvist! Men men, det är ju bara att kämpa vidare. Man får väl räkna med vägbumpar och att saker inte ska vara alltför lätta på något sätt. Men fan, vi ska inte ge oss, vi kan bekämpa det här tillsammans!!

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  7. Kan inte förstå hur dethär kan hända..Så jävla orättvist!
    Vi skickar styrkekramar från oss alla här i Kiruna och tänker på er! Vi ska klara det här tillsammans ! <3

    SvaraRadera
  8. Helt sanslöst....känner samma frustration som alla ovan. Vilken snabb vändning från ngt som kändes vara på rätt väg. Ni har visat att det går att ta sig igenom detta tidigare och kommer visa att det går igen. Kämpa på./Hasse, Eva, Noel

    SvaraRadera
  9. Växlade precis över till er bloggsida för att skicka en påskhälsning, .. men tiden stannade när jag läser detta. Självklar får ni alla en stor påskhälsning men mina tankar och funderingar är hur vi kan bidra med att ge dig/er kraft inför en ny resa.

    Påskhälsning med många tankar till er alla !

    SvaraRadera
  10. Mikael ! Kämpegosse ! Nya tag och du
    slår hela läkarvetenskapen med häpnad
    Martin o jag kommer förbi dig under påskhelgen, ringer först

    SvaraRadera
  11. Ett jobbigt besked att höra, knyt näven o kämpa ner även denna Leukemi, vi vet att du kan klara det!, vi har tankarna hos dig!, Håkan, Kricko, Elias, Maja

    SvaraRadera
  12. Vilken berg-och dalbana i besked. Ett chockbesked som är svårt att ta in. Vi sänder många tankar och varma kramar från Smedkroken 3.
    Sessan, Agnes och Lars-Eric

    SvaraRadera