onsdag 18 april 2012

Besök

Mikas näsblod stillades ganska snabbt igår. Efter påfyllningen av trombocyter fortsatte eftermiddagen i lugn och ro. Karin och Tua var och hälsade på mitt under hockeymatchen. Tror ni att de var intresserade av hur det gick? Jag håller tummarna för en historisk seger. Två matcher kvar, hur svårt kan det vara?

Det är mysigt att ha besök och bli ompysslad. Det tycker vi alla.



Hur kul är det att bli fotograferad av moster Monne? Kan hon inte leka med mig istället, tänker nog Ebba...



Idag har de ökat på hjärtmedicin. Läkarna i Sunderbyn och Umeå har också försökt kolla upp hur länge biverkningen, rusande hjärta, kan sitta i, men har inte hittat någon uppgift om detta. Mika mår som tidigare, ganska bra som han säger själv. När han ligger ner är pulsen på ca 120. När han sätter sig på sängkanten går den upp till 160. Han blir då lätt svettig i pannan av ansträngningen. Mikas moster var och hälsade på honom. Hon tyckte att han såg ut precis som vanlig. Konstigt kan man tycka med tanke på det han går igenom. //Monne

3 kommentarer:

  1. Ja det är jäkligt konstigt faktiskt. Medan Micke som har leukemi och allt är "snyggast på avdelningen" var förkylningssjuka jag snarare "monstret på Kallax".

    Nu på väg med taxi hem. Chauffören bad mig att sätta mig i baksätet..
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Håller med Maria och faster Märta om att Mika ser fantastiskt fräsch ut. När man tittar på honom är det faktiskt svårt att förstå vad han går igenom.

    Våra tankar är hos er. Ni kämpar så fantastiskt bra! Håller alla tummar att hjärtat lugnar ner sig snart och att alla värden går åt rätt håll. För er skull kan jag väl hålla en liten tumme på SAIK också, även om det bär mig emot...

    Kram, Åsa

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Måste bara instämma med de andra i bloggen.
    Du ser verkligen inte ut att vara sjuk!
    En annan blir påverkad av för lite sömn en natt,då undrar folk hur man mår...

    Ni Lindehags bröder får tacka era snygga föräldrar!

    Kämpa på, vila, lymfocyterna jobbar bort det onda under tiden. Ses till Valborg.

    Kram Lenita/Peter/Mattis/Calle

    SvaraRadera