fredag 20 april 2012

Fredagsmys

Monne har ju stått för de mesta skrivandet senaste tiden, dels beroende på att jag suttit "fast" i den där hjärtmaskinen som larmar ner till HIA så fort jag suttit upp på sängkanten. Med stressade systrar som följd.

Själv har jag aldrig känt av att pulsen skulle rusa så mycket, ca 180 bara man skall in på toa. Visst känner man ibland fladdrande hjärtslag, och hög frekvens men detta har blivit något bättre med de betablockerare som jag medicinerats med. Allt tyder på att det är en bieffekt av cellgiftet, klofarabinet, och vanligtvis går det väl tillbaka av sig själv. Det övervägs dock alltså att göra en elchock för att få hjärtat att gå tillbaka till vanlig rytm. Blir det så så börjar man ha gjort allt som man sett i sjukhusserier genom åren.

Det är lite märkligt att tiden går så fort som den gör, jag har inte lämnat rummet på exakt en vecka idag men kan inte påstå att jag lider av någon överdriven tristess. Det blir lite filmer och böcker givetvis samt några av de bästa hockeyfinalerna sedan Malmö-Modo, tidigt 90-tal. (...ni vet: "Börje är så jävla dålig så jag har lust att ge honom en fet smäll..)

Vad som händer härnäst är egentligen bara att vänta att mina värden återhämtar sig, det blir två veckor på måndag sedan kuren avslutades och jag borde nog börja stiga i värdena under nästa vecka. Storebror skall skördas på celler i Umeå den 7 maj och jag får nog dessa veckan efter eller så, jag har inga GVH-tecken av förra fredagens påfyllning ännu.

De nya donatorslymfocyterna och cellgifterna är för närvarande på full Pac-man jakt efter leukemiceller. Det känns ungefär som 4-0 i matcher till Pac-man.

Det blir lite fredagsmys med videotittande med barnen på rum 44 ikväll. Mommo o moffa anländer med tåget ganska sent och kliver av här vid sjukhuset.

Har ni sett nya Pepsi-reklamen: följande snubbar är med och lattjar med boll och burkar; Messi, Drogba, Lampard, Torres och Sebastian Larsson!! Vad hände? När blev han superstjärna? Bra i landslaget senaste året men det måste väl vara utseendet, eller...?

/Mika






8 kommentarer:

  1. Ja du...
    På något sätt rullar "det på" vi pratade ju i tel. för ett par timmar sen, just det med tristess var en av mina frågor...

    Såklart rullar de på, uppvakning-rond-prover-frukost-fika-lunch... etc. men man måste ha ett psyke av stål..

    Det lilla jag har varit med dig på avd. så är ju ett besök av någon i personalen ett lyft..

    Jobbar han kvar, den där hardcore lulehåkky syrran kvar, han hade rätt attityd...
    En glädjespridare...

    Kort sagt, NI gör det jävligt bra, Monne är en STOR hjälte, som orkar med allt detta, puss på dig, som kämpar sida vid sida med lillebror...
    Ha en bra fredagkväll..

    F.ö borde Foppa ha gett Börje en fet smäll.

    Go PacMan Go.

    Peter

    SvaraRadera
  2. Härligt att se dig vid tangenterna igen!

    Black Swan var läskig.. men bra! En betydligt mindre läskig, men bra, film är "My week with Marilyn" om en kille som får spendera en vecka med Marilyn Monroe. Kommer väl så småningom på dvd.

    Jag har äntligen börjat friskna till nu efter denna dunderinfluensa jag åkte på. Jag har mest bara en "pool" i mitt höger öra som skvalpar omkring och stör. Husmodersknep som att "stå och hoppa" och sova på det örat så att "det rinner ut" verkar inte funka. Googlade och såg att i värsta fall är det vatten i trumhinnan. Då måste man spräcka hål på den och allt. Ibland är det inte så bra att googla.. Jag tror jag sover på saken några nätter istället.

    Kämpa på, Pacman! Och hoppas ni får en lugn och fin helg.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ps. Fick svar av "min" sjuksköterska Thomas att vatten i örat beror på täppt gång mellan näsa och öra, så tydligen ska nässpray hjälpa. Puh..!

      Radera
  3. Hej! Ja, nog är du otrolig, min kära syster...och Micke...Ni är helt fantastiska kämpar! Sällan har jag skådat sådan omtanke, respekt och kärlek som ni visar varandra.

    SvaraRadera
  4. Lapidusboken känner jag igen. Tack för den! Har du läst ut den, var den bra? sitter och tittar på Nils tenninsträning efter att ha provat svingen för första gången i år i golfsimulatorn på IKSU. Kändes ok.

    Man har sagt det förut men vi är såå imponerade av er inställning, ni är fantastiska bägge två!
    Ha det gott / Stefan o M-L

    SvaraRadera
  5. Har aldrig haft förmågan att uttala mig om mäns utseende (ref Sebastian Larsson). Avstår även nu.... Sitter i Chicago och väntar på ett anslutande flyg till Sthlm efter en vecka i Texas. Hoppas allt är bra. Instämmer i Go Pacman Go!!!

    SvaraRadera
  6. Appropå hockey, kvarten mellan Ottawa och NY Ranger är ngt extra, snacka om fart. HL är kung, stabil som f-n.

    SvaraRadera
  7. Även Erik Karlsson är ngt extra, var kom han ifrån, överlägset den bästa back jag sett sen Pålle gav upp.

    SvaraRadera