tisdag 13 mars 2012

Tömning som heter duga

Mika känner sig hyfsat pigg efter operation. Illamåendet är borta och han har käkat en macka.

Denna påse har de redan tömt 2 gånger, innehållande mer än ett mjölkpaket. De är coola här och tycker att det inte är någon match att gå omkring med ett mjölkpaket fastsatt runt benet. Mika är själv lite stressad då slangen kommer ut via urineringshålet. Operationsläkaren säger att ingreppet gått bra. De har fått in slangar på båda sidorna. Mer får vi veta imorgon. Påsen kanske tas bort imorgon. Vissa har den i veckor...
//Monne

11 kommentarer:

  1. Hej du orkar ju le.du kommer att känna dig lättare när så mycket vätska kommer ut, Hoppas att du slipper urkandet och mår bättre. Jag håller tummarna. Kram till er båda kämpar mamma Karin

    SvaraRadera
  2. Nu är min kommentar anonym och svårt att få in det vet inte varför. mamma Karin

    SvaraRadera
  3. Jag testar om det går att skriva./Monne

    SvaraRadera
  4. Herregud vad det händer saker! Jag är inte säker på att jag hänger med nu och med risk för att avslöja min totala okunnighet men vad exakt är det för ingrepp som gjorts? Är en njure avlägsnad eller vad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tror...att de satt in två rör i urinledarna, men vart de fört slangen sedan är vi inte helt säkra på. Förbi njurarna eller inuti njurarna och upp till vad?? Vi har pratat med både en urolog, narkosläkare och hematologläkaren idag. Det är mycket info vi får och för att minnas allt borde nog vi spela in samtalen. Efter samtalen är vi ibland lätt förvirrade. Nåja, vi tar det som det kommer.

      Radera
  5. Ok, läste lite bättre, förstår nu att ingen njure har avlägsnats. Det händer ju mer här än i ett avsnitt av Greys Anatomy. Men med risk för dumstrut på, det här har väl ingenting att göra med strålningarna i armen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har frågat läkarna samma sak. De tror inte att de har med varandra att göra. Neurologitesterna kanske bringar klarhet i detta. Imorgon hoppas vi får svar på några frågor.

      Radera
  6. Vi håller tummarna för dig att allt bara skall bli bättre. Och att du kanske får svar på alla frågor som hopar sig.
    Vi säger samma sak som Karin, att du orkar le igen. Superbra tycker vi också. Men så är Du ju Monicas hjälte!

    Hoppas natten blir lugn och att du får sova.

    Många kramar från oss till dig och de dina!

    SvaraRadera
  7. Nu försöker jag skriva igen för att kolla om jag kommer fram, ni får nog mer svar i morgon och fråga igen o igen om ni inte förstår. God natt och sov gott i natt.

    SvaraRadera
  8. Nu är jag inte anonym längre Monne fixade det duktig flicka. kram svämmo

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Härligt att det verkar gå mot rätt håll igen, tömning och värden. Hoppas ni sover vid skrivande stund och får sova gott i natt. Tänker på er och sänder er kramar.
    /Lenita

    SvaraRadera