lördag 24 mars 2012

House

Fredag: Mika var inne på operation. De tog vävnadsprov från urinledaren för att kolla närmare på cellförädringen. Och för er som undrar...ja, de gick in via urinledaren (under narkos!!). Mika stapplar nu fram som en 90-åring.

Läkarna i Sunderbyn och Umeå har pratat med varandra och tror?? att Mikas problem kan vara ett virus i sköldkörteln. De har därför tagit bort hans immunhämmande medicin och kortisonet. Detta för att "Pekkas" celler ska ha möjlighet att bekämpa viruset. Det känns som att vi är med i House. Mika åker runt på undersökningar och operationer. Läkarna prövar olika saker. Vi har ingen aning hur det slutar. Som Nina sa när jag pratade med henne: -Virus låter ju bra!! Just nu känns det som ett bra alternativ. Mika har fått helgpermis. Jag håller tummarna att han är frisk nog att kunna vara hemma hela helgen.

Jag läste idag att anhöriga till cancersjuka drabbas oftare än andra av bla hjärtinfarkt. Jag kan tro det. Livet som anhörig är som att åka bergochdalbana. Nere på botten finns tankar som cancer=död och på toppen cancer= det här kommer att gå vägen!!. Vissa dagar är det otroligt många upp och nedförskörningar och då är jag helt slutkörd. Andra dagar är det bara en ner och en upp. Då känns livet mera som vanligt.
//Monne

Tidsfördriv

Nyttigt värre. Men det här blir han inte tjock av.

En vanlig dag på sjukhuset.

7 kommentarer:

  1. Funderade just om det är seriöst menat att det är typ sju ärtor som är middagen...hårda bud i så fall...men jag tycker mig se någon välpolerad tallrik bredvid. Håller med Nina, virus låter bra!

    SvaraRadera
  2. Tjena..
    Oops! Upp till mina celler nu?!
    Jag håller tummarna för virus..
    Det kämpar "vi" ner..

    Värre är det med dig Monne, vi övrig glider med på nått underligt sätt, du, Joe och Tua lever med detta, på något sätt hittar ni styrkan det vet jag..

    KÄMPA PÅ....

    // Peter&Lenita

    SvaraRadera
  3. Hej Micke och Syster! Tänker ofta på er...

    Det finns ett ordspråk som lyder " Man får i regel den kraft man behöver". Jag tror stenhårt på det men det är viktigt att ladda batterierna på något sätt. Syster...gör något för dig själv, om så bara för en stund...

    Hoppas att ni får en fin söndag tillsammans!
    Älskar er, kram

    SvaraRadera
  4. Tänker också mycket på er. Jag är imponerad över din styrka Micke, du är en vinnare! Hade velat ha dig på min fest, men festa kan vi ju göra fler gånger! :)

    Hoppas hoppas hoppas att ni får bra svar och att det blir lite mindre drama här framöver så att du Monica, Joe och Tua kan komma hit. Vi kommer ta hand om er då!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Här kommer en hälsning från en hälsing !
    Det värmer när jag i texterna noterar dina vänners omtanke
    och framförallt er starka sammanhållning i familjen.
    Jag transiterar många hälsningar från bussfolket som hört av sig efter vårt senaste tfnsamtal.

    SvaraRadera
  6. Kroppen är en hård nöt att knäcka; det finns ju så många puzzelbitar. Vi hoppas att doktorerna är på hugget och lyckas bena ut vad som är fel.
    Jag tycker som syster din- gör något för dig själv- du är frisk
    och behöver vara det.
    Vi är precis hemkomna från Kåbdalis. Ebba och Agnes leker frisör så nu har jag fått en ny frilla och ansiktsbehandling à la 8-åringar.
    Många kramar från sessan med familj

    SvaraRadera
  7. Hur har helgen gått, allt OK??

    Här i Kiruna har det varit en lugn helg, på fredag kväll satt vi och åt, när jag tittade upp mot malmbergsgatan, trodde att det var strömavbrott, samma sak när jag titta på andra sidan huset, nästan alla lägenheter är mörka...
    Inte fan var det strömavbrott, ALLA är uppe i fjällen, våren har def. kommit..

    Jag och Lenita var ut på "laggen" igen på lördag, sakta mak runt i spåret, 6,8 km med ett nytt skavsår på hälen, får nog lägga skidåkningen på hyllan, eller köpa ett par bra dojjor..

    Kämpa på..

    // Peter

    SvaraRadera