torsdag 31 mars 2011

Benmärgsprov nr 2

Så var det gjort, andra provet. Svaret på om det finns leukemiceller kvar kommer att ta oändligt många dagar, känns det som i alla fall. Senast på tisdag hoppas de kunna komma med ett besked. Detta beror på hur lättanalyserad benmärgen är. Läkaren fick sticka/borra två gånger och ändå är det inte säkert att han lyckades. Mika tyckte själv att det kändes som han kom åt benmärgen.

Idag satt jag med när testet gjordes och jag klarade det utan att känna mig svimfärdig. Jag tjuvkikade lite när jag hörde hur läkaren tog i för att skruva in kanylen. Det var nog svettigt för dem båda. Mika är en tuffing!!



Idag har det gått 3 veckor sedan läkaren ringde och sa att Mika var svårt sjuk. Tre veckor… det känns som en evighet. Precis som det var att vänta barn har livet nu fått en annan tideräkning, man väntar på något bra men vet att det finns risker på vägen. En läkare vi träffade sa: -Det här kommer att bli vardag för er. Jag längtar dit…
/Monne

6 kommentarer:

  1. Av hela mitt hjärta önskar jag att den "vardag" som ni längtar till skall vara fort övergående och en ljusare vardag finns längre fram.

    Ja, Micke du är en riktig tuffing. Vet lite hur det känns när de borrar in sig i benet. Obehagligt men nödvändig.

    Pratade med Karin idag och hörde mig för hur vi skall kunna hjälpa er framåt också.

    Sköt om er!

    /Eivor

    SvaraRadera
  2. Jag håller mina tummar hårt för positiva provsvar, förstår att väntetiden sniglar sig fram för er.

    Jögge är hemma med sjuka barn för 3:e dagen i rad. Vi har bokat stuga i Kåbdalis till helgen, tänkte träna lite på skidsvängar med barnen. Det blir nog inget av det, kanske rita svängar med vattenfärg på hemmaplan istället?

    Nu iväg på möte.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller också, både tummar och tår för postivt provsvar. Det känns säkert som en evighet men tiden går ändå fort och snart är ni i eran vardag och ni kommer att njuta av den mer än någonsin..jag hoppas vi kan träffas snart, längtar efter er.
    Kram från oss till er allihopa

    SvaraRadera
  4. Herregud!! Det där låter tom värre än att vara hos tandis!
    "Borren du fick e nog liiite tjockare .....usch!!

    Vi håller tummarna att allt e borta.

    Många kramar till er!!!
    Vickan å peter

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag förstår att det måste kännas som en evighet innan svaret kommer, men de vill nog analysera provet flera gånger innan de ger dig beskedet. Tänker på er mycket. Hoppas att jag kan komma ner snart, många kramar från svägerskan

    SvaraRadera