söndag 27 mars 2011

Sommartid

Inväntar morgonens provsvar för att få klart om det är något tillskott som behövs denna dag, allmäntillståndet är dock oförändrat helt OK. Åker hem några timmar bara det är OK med sjuksyrrorna.

Lite önskemål om en viss IFK-tröja, men jag tycker jag har gjort klart vad som gäller: bröllopsfest = erhållen tröja.

                                                                     up for grabs

Juholts installationstal igår; jag börjar fundera över att ta steget till höger och socialdemokraterna. Gillar framförallt devisen att "Vattenfall skall producera billig el till folket". Seve/Kurre?

Tunga utmärkelser i familjen; kusin Kina vinner "Guldspaden" för grävande journalistik för radioreportaget om "När polisen är den misstänkta". Svägerskan Carina har vunnit Hjalmar Lundbohmsspriset för jämställdhetsarbete inom förskolan. Mycket berömvärda insatser!

För att väga upp ovanstående obehagliga bild så publiceras även denna skönhet:

7 kommentarer:

  1. Grattis till Kina och Carina! Men jag tycker att du Micke också gör berömvärda insatser att bekämpa sjukdomen! Heja!

    SvaraRadera
  2. Håller med, Kuben har alltid varit en klíppa! (men...steg till höger och landar hos Juholt, var startar du då?..) Otroligt fin bild idag! Vackra färger, vackert klassiskt klubbmärke. Lägger särskilt märke till den svartgula tröjan under som nästan medvetet håller sig i oskärpa, försöker gömma sig, stiga åt sidan, hamnar i skuggan av den pondus och skärpa som den stolta blåvita utstrålar.

    SvaraRadera
  3. Go middag..
    Ingen sovmorgon idag, sommartider hej-hej..
    (Kanske världens bästa låt)
    Skulla vara glad om det började likna vår till att börja med..

    Juholt for president.

    F.ö är det tur att jag är gift, tröjan hade fått mig att tveka, om att gå upp efter altargången.

    Grattis till Kina, Carina och ett försenat grattis till Anneli..

    Nedersta bilden lämnas utan kommentar..

    Kämpa på // Mittemellan

    SvaraRadera
  4. Om jag ska va helt ärlig så var det faktiskt en annan IFK-tröja som jag hade i tankarna. Den var vit i botten...annars i princip som den på fotot. Men den där är fin den med! Nogtjatat om detta.
    Nu ska jag följa Johan Edfors mot en ev seger på Europatouren. Det verkar som att du mår rätt bra, Kuben. Kul!

    SvaraRadera
  5. Här kommer adressen till Mariann och Lennart. De vill ha inbjudan till bloggen, rotor@aol.se

    Fick inte fram bloggen med min iphone. Klart irriterande. Det här med blogg är beroendeframkallande.

    Nu skall vi till Carina och Ebba och äta gott.

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  6. Skönt att du får "pendla" hem! Vi var högst upp till Eiffeltornet idag, när vi skulle ned fastnade hissen . . . men allt löste sig. kämpa på! Hoppas kunna komma förbi nästa vecka. Kramar från oss

    SvaraRadera
  7. Kan du ditt IFK Kiruna ? Hade en man på min förra arbetsplats vid namn Leif Engman bördig från Kiruna med ett förflutet inom klubben strax före eller i anslutning till bröderna Salmings tid,....finns det spår kvar efter honom, ..eller ?
    Nu är det måndag o bokslutsvecka, där kommer din kompetens och analytiska förmåga att saknas men du ska få rapport hur Fredrik lyckas täcka upp din frånvaro.

    SvaraRadera