torsdag 17 mars 2011

Godmorgon Sverige...

...på sjukhus existerar inte sovmorgon. Det var väckning kl 6 för provtagning. Visserligen väcktes jag 5 av att Harry och sjuksyrran surrade i korridoren. Igår var hans rum tomt och det höll på att städas. Jag trodde att han gått och kolat. Han har legat isolerad (rum med en blå triangel på dörren betyder att någon ligger isolerad). Visserligen känner jag inte Harry med det ger hopp.


Igår kväll vid 8 satte de in cellgiftbehandlingen. Kl 21, 23 bytte de påse, kl 24 var det dags för ögondroppar, kl 2 borttagning av dropp. Inte konstigt att mina ögonen är svullna.
Ögondropparna är till för att skydda ögonen...en av biverkningarna...det finns nog många fler...men jag vill nog inte veta alla...inte just nu..

Kl 8 sätts en ny omgång in. Vi ska käka frukost först. Mika mår ok.

7 kommentarer:

  1. Henriks kompis Per har en kompis som haft AML. Efter 6 månader var han frisk!

    Låter jobbigt med så utdragen behandling. Kommer ihåg att mamma sa att hon frös mycket.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snart kommer jag till er, känns fint att få vara nära er nu!

    Och jag har med mig en hårddisk med 50 filmer och ett antal tv-serier. Men för att packa upp några av dessa paket behöver du WinRAR (winzip är så gammalt att de inte tar dessa nya paket).

    Om du inte har det så kan du ladda ned det här:

    http://www.snabbstart.com/download/winrar

    SvaraRadera
  3. Nu sen jag och Karin besökt dig känns allt mycket bättre. Du ser så frisk ut och kände dig väl också piggare än på länge. Vi skall göra allt för att hjälpa er med det här. Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  4. Tänk på att alla biverkningar & cellgifterna är ett steg i riktning mot ett tillfrisknande.

    Trots söndagsskola och frälsning i unga år :-) är jag inte speciellt troende. Å andra sidan inte heller ateist som Matte. Men det finns ett bra ordspråk som jag vill skicka med er " han där uppe ser till att vi människor inte får tyngre bördor än vi orkar bära". Tänkvärt nu när kampen mot "Orcherna" har börjat...

    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Jag ska genast slut tycka synd om mig själv kl 06.00 när jag är på väg till jobbet, inte heller ska jag klaga på vårt vidriga automat kaffet kl 08.00...
    F.ö håller jag med Nina.....
    Å så håller ni humöret uppe, även om det känns hopplöst tråkigt, kämpa på...

    SvaraRadera
  6. Det blir som sagt en tuff tid för er framöver....men vi vet ju att behandlingarna gör ju dig så småningom bättre, så Kämpa på!!

    Vi tänker på er å planerar in ett besök i helg om det går:)
    Kanske att "Nisse frisören" får göra en insats?

    kramar från Vickan å Peter

    SvaraRadera
  7. Hallå!
    Äntligen har vi fått eran blogg att funka på datorn här hemma.Sånt tar tid för oss från stenåldern...
    Det är ju en jätte bra idé! Det känns som vi är med er och det känns tryggare på något underligt vis.
    Hoppas,hoppas du får må hyfsat bra trots medicinerna.Har läst att alla inte mår pyton. Kram till er alla!/Lenita

    PS.För övrigt är det första gången jag läst och kommenterat en blogg.% ) DS.

    SvaraRadera