måndag 21 mars 2011

När ska gifterna börja verka?

Idag är det sista dosen med cellgift och Mika känner sig OK. Nu återstår ännu en väntan på vad som ska hända. Sjuksyrran sa att det är lite olika hur man reagerar efter behandlingen. Vissa börjar må illa några dagar efter att behandlingen är slut, andra kan inte äta och många får infektioner av olika slag...

Mika tycker att jag blivit hypokondrisk av mig när jag spritar händer och handtag flera gånger om dan. Jag får väl erkänna att det ligger lite sanning i det. Jag som i åratal inte brytt mig om att tvätta händerna innan maten, utan tänkt att lite skit gör ingen skada, har fått ändrade vanor.



I rummet som ligger på 6:e våningen, är handtagen till fönstren bortplockade.  Joe såg det direkt och drog slutsatsen att det är för att patienterna inte ska ta livet av sig. Onödigt kan jag tycka när man lyckats ta sig ända hit.

Utsikten är fin och vi ser en liten sjö. Personalen brukar slå vad när isen går, vi kanske får vara med på vadslagningen?

/Monne

Ps. Det är toppen att läsa alla inlägg. Det går också jättebra att fortfarande använda den gammeldagsa telefonen för att prata med oss…  eller vi kanske skulle börja skypa??  /Ds

3 kommentarer:

  1. Va.. ? 0 kommentarer.Det måste vi ändra på.Det meddeals nu från Alperna att de har kommit in på bloggen !! Jag gav nog en gammal hotmail adress.
    Du vet vet nog att du inte behöver vänta på ronden för att tala med din doktor ,vid frågor kan man meddela syrrorna att nu vill jag tala med en dr.

    SvaraRadera
  2. Tjena

    Vi har en spinningcykel som inte används. Vill ni låna? Vi levererar den gärna till VIP-rummet.

    /Anna & Jögge

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Förstår dig Monika appropå det där med bacillskräck. Jag hade nog också gått omkring och "spritat" det mesta som var löst. Både prylar och alla människor.
    Vad säger du om en flaska handsprit och munskydd direkt i hallen till gäster?!;)

    Har också tänkt på det Maria skrev;Hur vet man om man är sjuk eller bär på något som man inte känner av än?

    Kram till er alla!/Lenita

    SvaraRadera