torsdag 24 mars 2011

Ligger lite lågt i väntan på morgonens provsvar

Gårdagseftermiddagen åkte vi hem för att äta mors köttbullar och träffa de små köttbullarna. Skönt att ha nära hem.

Intressant att se värdena nu, känner mig helt klart darrigare och svagare.

Angående böcker så har jag nu läst Mari Junglind, Ann Rosman, Jo Nesbo och allvarligt: hur realistikt är det att det utförs 7 mord i medeltidstappning på Marstrand, 5 mord av en tonåring på Gotland med närmast övernaturliga krafter eller 5 mord i Oslo bara för att dölja att man vill ta bort sin otrogna hustru?

Vad gör Åsa Larsson? Har hon fått skrivkramp? Väntar på nästa del i historien om Rebecka Martinssons äventyr i Kiruna.

Skall ge mig på Pellos bidrag "Tisdagarna med Morris" vilket blir ett avsteg från deckargenren som dominerar svenska pockethyllor.

Återkommer med lite stats under förmiddagen.

/Mika

2 kommentarer:

  1. Många mord blir det, en helt normal torsdag i Harlem...

    Ännu en orsak till att jag inte läser, bara fiktiva mord och elände, men böcker om riktiga fall, typ "Brottsplats Stockholm" , "Nordisk Kriminal Krönika" å "Harry Potter" dom är bra..

    Åsa Larsson räknar nog pengar ett tag till, men det får gärna komma ut en bok till, som blir film, så att Isabella S förskönar Kiruna en gång till..

    SvaraRadera
  2. Hej länge sedan jag bloggade har liksom inte behövts då jag varit i Gstad och träffat mika varje dag. Hemma i Gve nu ev en vecka då Maria anländer till familjen Lindehag. Lördag kväll Harry och jag har varit på vårens första skidtur, stark motvind i början så det blev inte så lång tur ca 5 km, det var riktigt skönt med vinden i ryggen efter motvinden. Efter städning av sovrum och renbäddning blev jag störttrött och somnade på soffan under fotmassage av Harry. GRATTIS Anneli på fädelsedagen i dag. Vem vinner vinet? Oj isolering Mika ta det lugnt med det låga blodvärdet. Kram Mamma

    SvaraRadera