onsdag 30 mars 2011

Mera blod

Lågt blodvärde på 77 idag så nu får jag två påsar blod, innebärande att jag är fast i ca 4 timmar.

Lite feber igår kväll så nu håller det koll på tempen och kommer ev. ta blododlingar och sätta in antibiotika så att jag inte åker på någon stor infektion.

Nu är nog de flesta överens om att Zlatan inte skall ta ALLA straffar och frisparkar, det är nog bara en person som behöver övertygas om det.

Viktigt prov imorgon för mig, då tas 15-dagars benmärgsprovet, dvs 15 dagar efter att behandlingen startat. Via benmärgen får de helt koll på om alla cancerceller är borta, vilket de skall vara enligt planen. Om det finns kvar så blir det troligen en ny cellgiftskur omgående.

Lite håravfall, inte primärt från huvudet dock. Om det är så att någon läsare brukar utöva Brasilians vaxning så KAN en dos cellgifter vara ett alternativ....

"Tisdagarna med Morris" av Mitch Albom var en snabbläst bok med tänkvärt budskap. Den kan rekommenderas.

Sitter nu med en annan mycket läsvärd biografi: "Scar tissue". Anthony Kiedis (sångaren i Red hot chili peppers) helt sinnesjuka uppväxt och liv. Den mannen hade nog gärna kommit över mina cellgiftpåsar för att exprimentera fram något kul rus.

/Mika

8 kommentarer:

  1. Jag är på jobbet här i Luleå och grejar, medan ni är på sjukhuset. Joe har gått till Amir messade han.

    Vet ni, två här på jobbet har barn som spelar i Tuas innebandylag! Majas mamma (Malin Holmqvist, webbredaktören här som jag brukar nämna ibland) och Emmas mamma (som jag inte minns vad hon heter). Kul! Tua ska ju skjutsas dit idag så då sa vi att "vi ses på träningen". När hon sa det fick jag någon sorts känsla av hur det kan kännas att vara förälder. Rätt kul att träffa en massa folk man aldrig annars skulle träffa.

    Skönt att göra provet imorgon, ovisshet är ju så jobbigt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tjenare,

    Vi håller alla våra fingar och tår för att morgondagens benmärgsprov visar att behandlingen har tagit bra och att det går åt rätt håll. Om så inte är fallet ger vi dig/er styrka att direkt kämpa vidare med en ny kur cellgifter. Du har ju mått förhållandevis bra av cellgifterna, tänk att du får brasiliansk vaxning på köpet, inte illa!! De blandar medicinsk behandling med "skönhetsbehandling".

    Själv börjar jag känna av att det är dags för att nå tidig medelålder. Lider nämligen av ischias....f..n vad ont, halt och lytt. Nätet är bra, där kan man ju läsa om det mesta. Googlade ischias och orsaker till att man får det, de flesta osaker kunde jag greppa men "tjock plånbok" kunde visst vara en bov i dramat. Nja, inte i detta fall.....det blir nog ärftligheten.

    Om jag är rätt uppsjungen så är våra äkta hälftar ihop och lirar bowling. Apropå att nå medelålder, nog är väl bowling lite av en pensionärshobby? fast det är ju emellanåt riktigt kul. Vi får hoppas att de vinner - lag Kiruna AIF :-)

    Sköt om dig och hälsa familjen!
    Kram Nina, denna dag ingen ballerina.

    SvaraRadera
  3. Sitter och funderar på varför amorteringar inte belastar rörelsevinsten...antagligen för att tjorva till det och skilja ekonomer från ofrälse! Jag är f ö så glad att jag känner ngn som blir glad då SAIK vinner.

    Lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  4. Sitter här och tänker, klart att det går bra imorgon om inte så nya tag..snart är det helg igen , veckorna rusar fram, skönt att komma upp till lugnet. Nästa vecka bär det iväg till Abisko hela veckan, nice! Utbildning, god mat och service, det behöver alla mödrar unna sig. Tänker på er, kram!

    SvaraRadera
  5. Tjena..

    Som blodgivare fattar jag att nytt blod bildas efter en blodgivning, MEN hur mycke blod kan man pumpa i en människa???

    Två påsar blod, din ådror måste ju se ut som maxad Arnold Swartzenegger ???!!

    En av livets stora gåtor, fundering alá första klass..

    Ännu en fråga: Om all cancerceller är bort, är du färdig behandlad då? = FRISK !!!

    HÅLLER TUMMARNA !!

    Allt ont för något gott med sig, bye-bye Gilette, fast skäggväxt å övrig kroppsbehåring har ju inte varit något stort problem i fam. Lindehag..

    Kämpa på
    // Mittemellan

    SvaraRadera
  6. 4 behandlingar även om allt är borta efter första + ev benmärgstransplantation.

    SvaraRadera
  7. Ja-ja, så var det, det har du ju sagt, jag fick någon mysko förhoppning..

    "Teflonhjärna" ska försöka registrera...

    Ses till helgen, jag kommer ensam, frun har ridkurs, å barnen tyckte det blev så "kort" helg, jag skulle ha satt dom på tåget söndag f.m

    P

    SvaraRadera
  8. Hej Micke! Vi håller tummarna för dig i morgon!
    Kram/Carina och Ebba

    SvaraRadera