lördag 26 mars 2011

Sovmorgon

I morse lyckades vi somna om efter proverna vid 6-tiden. Sov nästan till kl 8, vilket känns som det var ett bra tag sedan sist.

Sitter och får trombocyter då värdet på dessa gått under 10. Vita blodkropparna nere på 1,4 nu men jag mår fortsatt bra.

Brakmiddag, utan vin dock, på hemmaplan. Trots "isolering"... I praktiken så innebär det inte såå mycket, när jag är här på sjukhuset får jag portionsförpackade matvaror och jag får inte heller vandra omkring inne på sjukhuset. Går dock bra att gå ut eller åka hem.

Monne är på väg till Sundis, tillsammans med Rogge, Tua och Hjalmar för att kolla Joes match plus äta hamburgare. Idag skall avgöras vilket 98:a-lag som är bäst i stan.

Apropå hockey så spelar Jögge match på älven i Pajala mot bl a Esa Tikkanen, STORT! Om du kommer över hans Jofa-hjälm så är jag beredd att lägga upp en bra slant för den.

Annelie fyller år. GRATTIS! Rogge har beställt hemkörning av tårta till Strandvägen, trots att vi bor 3 minuter från kondiset. Jag får dock inte äta....

11 kommentarer:

  1. Skönt med sovmorgon, har funderat lite på era tider, är ju bara å somna om har jag tänkt hela tiden..

    Håller "hårt" på Joe´s lag, trots att dom ser ut som en IFK...

    En liten passing till "Frankie", de där med att "håller vi på att bli lulebor", ni sitter och skriker framför tv´n när Lule spelar..

    Kolla vad Mika å övriga tokar i Joe´s laget gjort, alternativet att börja i Lule hockey fanns inte riktigt.

    Dom byggde en egen ishall, M.I.P 4 som dom rodde i hamn...
    DE är oxå STORT..

    Håller även på "Pigge" å "Sutar´n" i matchen mot Finska Lejonen, bya krogen i Pajala får celebert besök...

    Rogge å hembeställning!!! dom som kan historien är inte förvånad..

    // Mittemellan

    SvaraRadera
  2. Skönt att du får komma hem lite emellan varven! Är i Sthlm i helg, på jobbet sen 8 i morse och ägnar mig åt intern administration, inte särskilt kul.... Gjorde inte mycket igår kväll. Försökte strukturera tankarna, började lista bästa album genom tiderna. Kom inte alls långt. Körde genast ihop sig. Olika tider har olika favoriter. Enades med mig själv till slut om följande. 1) White Stripes (Elephant); 2) Smiths (The Queen is dead); 3) U2 (Unforgettable fire). Svårigheterna med albumlistan gjorde att jag gick in på artister istället, visade sig vara lika svårt. Enades slutligen med mig själv igen: 1) White Stripes; 2) Killers; 3) Pete Doherty i olika konstellationer (solo/babyshambles/libertines). Började bråka med mig själv om resultatet omedelbart efter jag trodde att jag var klar, f-n hur svårt ska det vara att få ihop en lista? Somnade till sist.

    Vad menar broder Peter med "trots att dom ser ut som IFK?" Låter som den optimala komplimangen i mina öron. Tänkte på kopplingen IFK/AIF när Irland mötte England. Irland är lite som AIF. England är egentligen det bättre laget men Irland vinner ändå ofta när de möts, kämpar lite mer...

    SvaraRadera
  3. Känns som att du har anlag för det här med bloggning, Kuben.

    Daglig uppdatering av dina värden kombineras med vitt skilda ämnen som tårtbeställningar och möjligheterna att komma åt Esa Tikkanens Jofa-hjälm.

    Släng in lite musik recensioner också så är du en värdig arvtagare till Mats Olsson på Expressen.

    SvaraRadera
  4. Kan avslöja att genom åren har många lösenord till datorn haft en stark koppling till IFK.

    IFK...lite finare, lite bättre.

    Apropå Esa Tikkanens Jofa-hjälm, tänk att få tag på IFKs matchställ från tidigt 80-tal(?), Vit i botten med det anrika klubbmärket på bröstet och blåa stjärnor på axlar/armar. Oj, oj, oj!

    SvaraRadera
  5. Jag har ju den där jävla IFK-tröjan hemma. Nu kanske Stefan blir ledsen men jag hade ju faktiskt tänkt ge bort den på den av bröderna Mikko som skulle ha den första bröllopsfesten.

    Kom på det bara härom månaden, jag glömde ju!!! Och nu är det ju försent, roligt och komma med den i en påse nu...

    U2´s och (kanske) världens bästa album är "Achtung baby". Å andra sidan är det väl ca 7 år sedan jag faktiskt lyssnade på den senast. Skall ut på youtube direkt nu.

    SvaraRadera
  6. Stefan har inte lika mycket IFK i sig som jag. Herregud, under 70-talet bodde man ju på Matojärvi. Tiggde klubbor av Roffe Älvero, Uffe Zetterström, Hasse Edlund, Henrik Sandström etc. Och observera att det var inte efter match, icke!!! Jag var där på deras träningar och tiggde. Jag kommer ihåg hur glad jag blev av att få en klubba av Lasse Älvero! Att han var leftare och jag rightare gjorde absolut ingenting. Glädjen var lika stor för det.

    Stefan kan liksom inte historian på samma sätt som jag. Skicka den till mig som dessutom kommer ihåg tröjan! Hur kan du överhuvudtaget ens ha funderat på att ge den till Stefan!?

    Stefan har knappast sett dem spela i den och än mindre tiggt klubbor av stora idoler som jag gjort. Att tigga klubbor och få se sina idoler gå förbi utan att ge nån känns som ett gott betyg på ens hängivenhet till sitt lag.

    Sååå..hoppas att jag har varit tillräckligt tydlig.

    Slutligen lite musiktips.

    Mumford & Sons: "Little Lion Man" "The Cave"
    Shinedown "Diamond eyes" "Simple Man"
    The Black Keys: "Howlin for you"
    Everlast: "Black jesus"
    Papa Roach: "Forever"
    Neon Trees: "Animal"
    Saving Abel: "The sex is good"
    Kings of Leon: "Radioactive"
    My Chemical Romance: "Na na na"
    Foo Fighters: "Rope"

    SvaraRadera
  7. Som byflicka har man ju aldrig lagt sig i IFK vs AIF men kan ju säga till Micke M att Hasse Edlund är för övrigt min nya jobbpolare. Vi kamperar ihop allt som oftast, senast i onsdags. En hyvens kille för att vara IFK:are;-) Edlund håller på Lulé i slutspelet. Han ser rött av bara tanken på Skellefteå. När vi ändå är inne på hockey så kan jag berätta att Ludwig i måndags kom hem med Janne Ninimaas 3000 kr klubba,flex 107, stolt som en tupp. Den pryder inom kort en vägg i hans rum.

    Kom på att jag även har en hälsning speciellt till Kuben, men även till er andra - Uffe Heikki hälsar så gott!


    Tjing!

    SvaraRadera
  8. Ok, var inte ledsen över att du glömde tröjan, vi fixar det när tillfälle ges :-) Ett förslag är att vi firar 2-årsdagen den 31 juli, då är ni väldigt välkomna. För övrigt är Lasse Älvero en gammal jobbarkompis från back-in-the-days i Kiruna. Jag, Roffe och Hasse Edlund och några andra polare brukar träffas och prata gamla Kirunaminnen nå´n gång per år.

    Amsterdam var en mycket trevlig stad by the way.

    Ha det!

    SvaraRadera
  9. Mmm, Amsterdam verkar trevligt...att döma av inlägget verkar du ha besökt en del coffee shops också.

    SvaraRadera
  10. Ja det var jag som skrev det sista. Stefan är hos mig.

    SvaraRadera
  11. Text tv sid 151 Kina har vunnit " spaden" i grävandende journalister radio Uppland hoppas Mikael att du mår bra kramar till Er alla från Jakobstad i Finland

    SvaraRadera