fredag 25 mars 2011

Nytt blod behövs

HB-värdet på 72, det är lågt. Nu skall jag få ett par påsar med blod.

Det vita blodkropparna tickar på nedåt och låg totalt nu på 1,6.

Lulä har drabbats av hockeyfeber, tänkte köpa ett par biljetter till söndagens match till Joe och kompis, de begärde igår 430 kr/st och det var ju innan gårdagens osannolika utgång.

Både Joe och Tua spelar cuper i helgen plus besök av Rogge m familj. Hoppas man kan delta i middag ikväll med ett glas rött.

Har förresten inte varit speciellt sugen på vin, i princip sedan jag blev sjuk i januari. Mat är jag dock konstant sugen på, jag tror det ger mig kortison som skall hålla uppe aptiten.... Ingen väger mig längre, de ser väl med blotta ögat att det inte är något bekymmer...?

Skall kolla när de tänker ge mig blodpåsarna så att vi kan ta oss ut en sväng innan kanske.

/Mika

5 kommentarer:

  1. Skickar Trevlig Helg-hälsning från LTU (ibland kallar vi som jobbar här detta plejs för Porsöanstalten, idag är en sån dag, sol ute vill inte sitta inne vid datorn och kura.)

    Vi (mest jag) är lite snuviga så vi hälsar inte på, men tänker på er. Hoppas vinglaset smakar.

    //Anna

    SvaraRadera
  2. Tjena, Pålle här!, jag har läst igenom alla dina inlägg, det är fint med denna möjlighet till snabb o lätt kommuniaktion.. har tidigare varit stor skeptiker till allt vad blogg, facebook, twitter mm.!! kan det finnas nåt bättre än traditionell e-post, eller ett hederligt telefonsamtal..svar:ja,utvecklingen går framåt, det här gör att jag snart kommer fråga min son Elias vad facebook går ut på!, ikväll drar vi upp till fjällen igen, vägen har varit avstängd i 2 dygn men den har öppnats idag kl.11, när man tittar på webcameran så är den helt vit, men vi åker nog bara vägen är öppen, det finns en vindunk som väntar, den vill man inte missa en fredagskväll..// Ha de bra Quben, Kricko hälsar också!

    SvaraRadera
  3. Hej älskade Mikael, Monica, Joe och Tua!
    Hoppas ni får en fin middag med Roger och Anneli ikväll. Vinet smakar kanske också bättre i gott sällskap.

    Även om vi inte ringer er stup i kvarten så finns ni ständigt i våra tankar och vi hoppas innerligt att allt ordnar sig till det bästa.

    Själv har jag putsat fläskfilen och marinerat den. Vi skall äta tillsammans med Carina.

    Håller med Pålle om Facebook, mm. Vi måste lära oss det här. Har anmält mitt intresse till nybörjarkurs i Facebook hos ABF. Ännu inget svar men jag går i väntans tider. Hörde att Posten Frimärken anställt en pensionär som tillfällig chef. Han blev kontaktad via Facebook. Ganska häftigt!

    Må så gott det går och sköt om varandra!

    Kram till Roger med familj. Ta hand om de våra under helgen!

    Kram från Mamma och Tore

    SvaraRadera
  4. Osannolik var ordet, helt otroligt att Lulä lyckas vinna trots total utspelning..
    Jag ska ta en sväng till Lombia å slita ner bilden på "Hadde" att en Kiruna bo viker ner sig så där är INTE ok...
    Visst fan var det en styrning, men den var ju för fan nästa på "blå"..

    Kul ändå att "Burra" fick avgöra första matchen.

    Man blir ju lite nojjig nu när du är sjuk, funderingar om alla möjliga tester snurrar runt i skallen, skönt då att läsa att du tappat smaken för vin, sen du blev sjuk i början av januari..
    Det är inte mycke som får mig att avstå ett gott vin till maten på fredag-lördag, det tar jag som ett friskhetstecken..
    Trots vår efterhängsna förkylning, som snurrar runt i familjen.

    Kämpa på // mittemellan

    SvaraRadera
  5. KUl att höra positiva tongångar! Vi tänker mycket på er. Hela familjen!Bra Micke du ska klara det här, det har vi redan förstått! Just nu väntar vi på match mellan Luleå och Skellefteå. Spänningen börjar på riktigt om 20 minuter. Vi kommer ihåg Tua då hon som tvååring skulle komma ut ur björngapet för Luleå-hockey. Härligt minne!! Hälsningar och kramar från Marianne & Lennart

    SvaraRadera