fredag 25 mars 2011

Isoleringsdags!

Idag var det dags för de blå trianglarna på dörrarna, det finns två dörrar in till rummet. Kommer ni och hälsar på är det den vänstra dörren som gäller. Tvätta och sprita händerna och i slussen var läkarens ordination.



Trots isoleringen får Mika åka hem och käka mat vilket kan behövas när han som idag fick E-kost.  E som i energikost och små tilltalande portioner. Små portioner var det, energigivande?? och  tilltalande?? , där är ju smaken som baken.
Inte ens jag som äter pölsa, isterband och blodpudding med god aptit kan med kalvsylta. Jag fick smuggla in en glass istället.

Nu längtar vi efter Rogge med familj. Anneli ska fixa fredagsmiddan!
Inget vin för Mika, han får blod istället.

/Monne

8 kommentarer:

  1. Jag förstår den nöjda minen över att bli serverad det där:) Annars kan jag tycka att kalvsylta är underskattat. Isterband däremot...never ever.

    Isolering låter tufft. Jag greppar inte riktigt hur tufft det är? Mina tankar far osökt till en film som Midnight Express, där var det hårda bud! Utifrån vad Monne skriver så misstänker jag att det är bättre på Sunderbyns Sjukhus:) Besök verkar t ex vara ok.
    Ha en bra helg, Kuben och övr familjen!

    SvaraRadera
  2. Ska du bli mätt på det där....ser ju inte ens ut att vara "hundmat". Tycker mig glimta rödbetssallad. Sluka den, det borde ge energi!
    Hoppas att ni får en skön helg med Rogge och gänget. Tag hand om varandra och njut av samvaron. Rött som rött, ta det som erbjuds i påse, du mår nog bäst av det. PS jag menar inte bag in box DS

    Trevlig helg och hälsa alla.

    SvaraRadera
  3. Ja du, den maten går inte av f hackor,Tråkig Tråkig!!!
    Det blir nog bättre med en hemlagad middag m lite extra blod...mums..hmm

    Vi hör av oss i helg å ser om ni e hemma eller på ert "all inclusive
    ställe", passar det så kan vi ju kika förbi!!

    Ha en trevlig kväll med familjen!!

    Kram Vickan å Peter

    SvaraRadera
  4. Go afton på Er.
    Var förbi på blodcentralen i morse och tappade lite - jag tror dom tömmer en på ca 1/2 liter. Vad har du för grupp Kuben? Min var A Rh+ och tjejen som skötte kranarna menade att "när det gällde blod var det bara bra att vara vanlig"... Nåväl, jag är glad att dom tog emot - senast fick jag ju inte ge, hade för låga värden. Förresten så var min morbror förbi och berättade att han (då han gick skola i Kiruna) tillsammans med en kompis brukade gå och tappa blod - sedan gick dom och tog en öl - funkade varje gång.....
    //Pello

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hoppas svägerskan Anneli lyckats bättre med middagsmaten än Sunderby Sjukhus... Det där ser inte gott ut! Jag som har svårt för maten som serveras på "bamba"...:/
    Kram till er alla/Lenita

    SvaraRadera
  6. Ja, det där var ingen rolig mat.. Gissar att det blev betydligt bättre mat till middagen. Skönt att du får åka hem och träffa folk fastän du är isolerad!

    Det här med e-kost. Du skulle kunna skapa en blogg med dagens e-kost-recept och sälja annonsplats. Låter som värsta bästa affärsidén! Ett givet menyval blir "E-post till E-kost".

    Jag har kämpat med min hemtenta, redan klar med 5 frågor av 6. Deadline är söndag kl. 20. Kommer ta med en supertjock bok om marknadskommunikation när jag kommer till Luleå, för till skillnad från den softa kurs jag läst nu så har de fått för sig att vi ska trycka i oss 1 500 sidor på engelska! Vojvoj.

    Tänker på er!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Ta hand om varandra! Tycker så mycket om er!
    kRaM

    SvaraRadera
  8. Nä fy f.. vilken mat.
    Vad är vitsen med att servera det maten på sjukhuset, sen släpper dom ut dig..
    Gissar att du mellanlandat på "Charlies" innan middag hemma igår.

    Nä, följ E-kosten strikt, be om en doggybag.

    // Mittemellan

    SvaraRadera