söndag 27 mars 2011

Hårömt

Precis när jag skall börja skriva så gör Lulä Hokky om det igen: utspelade, men kämpar sig till nya chanser. Kvittering i slutsekunderna igen och nytt sudden. Lite imponerande faktiskt.

Lite om blodvärdena: de vita blodkropparna ökade från 1,4 igår till 1,5 idag. Betyder det att återhämtning redan påbörjats, och beror det isåfall på att dosen inte tagit ordentligt?

Sjuksyrrorna vill inte spekulera, nytt prov imorgon bitti och sedan läkarrond, då kanske fler svar kan komma.

Kan dock meddela att jag har ett antal ömma punkter i hårbotten, vilket förmodligen är en förvarning om att Skalle-Per är på gång.

/Mika

7 kommentarer:

  1. Jögge däckade i soffan före TV-sporten ikväll, om det beror på hockeybataljen i Pajala eller den efterföljande banketten är något oklart. "Finnarna var törstiga" var kommentaren :)

    Jag har åkt på årets första riktiga flunsa, så något besök hos er på Strandvägen blir det inte för min del på ett tag :(

    Jag har några tidsfördriv nedpackade, får skicka Jögge med leverans till veckan.

    Hoppas värdena tar sig och att det gick bra för barnen i matcherna under helgen.

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Old town var namnet på låten jag sökte efter.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det där med vita blodkroppar har jag inte riktigt förstått... Är det så att du har både bra och dåliga "vita". I så fall, är de dom bra eller dom dåliga som har ökat? Och om de är dom bra vita som har ökat, är inte det bra...? Hänger du med mitt resonemang?!

    Peter överlycklig för attt Luleå förlorde i "sudden". Jag är nog en av få Kirunabor som inte har lillebrorskomplex och faktiskt håller på Luläå. Heja Lule!!!
    För övrigt; enda riktiga Kirunalaget=AIF!

    Många kramar till dig,Monne å barnen./Lenita

    SvaraRadera
  4. Oj, goda nyheter sprider sig snabbt! Tack för alla fina ord! Men, säger som Maria, det jag pysslar med är en barnlek om man jämför med det ni går igenom med stort mod och enorm styrka! Jag blir så stolt!

    (Och svägerskan Carina fast jag inte känner dig -stort grattis! Grymt viktigt och svårt med jämställdhet på dagis. Herregud Ib blev ju mobbad när han hade Hello Kitty-jeans till dagis, så jävla sorgligt.)

    Förstår att det känns tufft med håret. Men det är ju rätt vanligt med snubbar i din ålder som är kala, alltid något. Jag har en vän som forskar på målsökande cellgifter. Ska be henne förklara allt om värden osv. Om ni undrar över nåt biomedicinskt typ så kan jag fråga henne!

    Jag har inte så mycket att tillföra när det gäller Lulä Hokky är jag rädd, men man får hålla tummarna för Joe och Tuas sportande, kanske har ni en pensionsförsäkring på gång där?

    Är kvar i Växjö där priset delades ut för ska på kurs här imorgon. Helskumt att bo på hotell i mindre svensk stad en söndag i mars - så tyst att jag misstänker att jag är den enda gästen. Inte så lite The Shining-känsla...

    När vi sände den granskande serien om internutredningar mot polisen för ett knappt år sen (som vi vann "spaden" för) var det rätt tuffa tag. Nätmobben kan vara skoningslös och det var en hel del kommentarer i stil med "Det är en skam att Kina Pohjanen får lön" osv.

    En sån här dag är det däremot otroligt lätt att vara journalist, när bronsstatyetten står där på skrivbordet och blänker och man kan småle åt minnet att lilla jag varit på efterfest med Janne Josefsson :).

    Stora, varma kramar styrkekramar från Småland

    SvaraRadera
  5. Kina, vilken media jobbar du för?

    SvaraRadera
  6. Sveriges Radio Uppland jobbar jag på :). Och du?

    SvaraRadera
  7. Gillar Sveriges Radios webb, nörd som jag är.. :)

    Jag jobbar som webbredaktör/kommunikatör på fackförbundet Kommunal.

    SvaraRadera