torsdag 24 mars 2011

Inga stora förändringar

HB-värdet är nere på 85 vilken givetvis är en orsak till att man föredrar låg aktivitet. De vita blodkropparna sjunker fortfarande sakta men ännu håller jag mig frisk.

Det är bara att vänta.... Käkar lunch här och åker sedan hem för att återkomma ikväll, helt OK.

Varit på promenad med Göran, Monne och mor men jäklar så kallt det blåser.

/Mika

Vilken tur att datorn finns!!


Förutom kliniskt rena rum, färdiglagade middagar har vi nu också hembakta bullar och mazarinkaka. Nu finns det fika så att inte kilona rasar, läs Mikael.
/Monne

8 kommentarer:

  1. Hej! Sitter på jobbet och kollar e-post och er blogg. Det är så bra att den finns...Tack Lillesirran! Efter jobbet ska jag åka hem och sätta upp min 40 tums lcd Tv. köpte den för 4300 kr på elgiganten.se. Jag är mycket nöjd över inköpet! Det ser så gott ut me bullar. Vilken tur att jag INTE är där. Inte för smakens skull utan för kalorimängden!

    Ha en jättebra eftermiddag! kRaMeN

    SvaraRadera
  2. Var inte 85 gränsen för blodtransfusion...? Ta det lugnt nu och låt kroppen vila när den behöver. Motionscykel känns väl inte aktuellt kanske. Cykla hinner du göra så småningom. Vad skönt att ni har mammorna där som pysslar om er allihop. Ät så många bullar du kan Mika! Håller med om vädret, fy attan vad det kan blåsa i den här stan! Sköt om er! Stor kram, Åsa

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du reder dig. Du ser pigg ut på bilden. Antar att den är tagen idag. Unna dig att vila och sköta om dig.

    Ser att Tua bakat med farmor. Det längtade hon efter redan förra veckan.

    Monica: Så mycket städade vi väl inte. Bara plockade lite här och där.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag och Henrik sitter frusna på tågststionen efter att ha traskat bara ynka 100 m eller så i snöstorm. Vi hade inte direkt tur med vädret denna resa.. Tröstade oss med lunch och efterrätt på amerikansk restaurang. Maten här har i alla fall varit på topp!

    Snart blir det sju timmar på tåg, sen ska jag skriva tenta hela helgen och se Säkert! på söndag. Sen på måndag kommer jag till er, känns fint!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. HB-värdet kunde de acceptera ner till ca 80 nu, inget självändamål att ge blod när jag ändå orkar stå och gå.

    /Mika

    SvaraRadera
  6. Hallå!
    Hemma efter en dag på jobbet. Sitter å slöar vid soffan och tar sats för att börja med middagen.
    Skönt att både se och läsa att du har krafter kvar. Själv går jag inte ut i den kalla blåsten frivilligt. Var ute 15 min idag, men det ingår i mitt jobb att vara rastvakt ibland...
    Kramar från oss, till er alla./Lenita

    SvaraRadera
  7. Liten kommentar till lilla frun, hon tog en jävla sats, medans hon funderade, så fixade jag lax å potatis...

    Att dom accepterar HB värdet 80, har kanske lite med blodbrist att göra, har blivit inkallad att lämna blod igen, bara drygt 2 månader efter förra blodgivningen...

    Uppmanar fler att lämna blod, gör inte ont, man blir inte yr..
    Sen får man ju en liten hälsoundersökning varje gång, å en trisslott !!!
    För oss killar, minskar risken för hjärtinfark med massor av %, vi tömmer halvrisigt blod med en massa fetter å skit i, till "bättre behövande"..

    Kämpa på, vi kommer ner till Lule 1:a April..

    SvaraRadera
  8. Yes! jag är inne! Synd att man inte är nåt teknikfreak . . . Synd att du inte gillar Jo Nesbö hade tänkt komma med en laddning . . . Får hitta på något annat (Lars-Eric hotar att komma med samtliga dokumentärfilmer från Filmpoolnord . . . )I Frankrike har vi vårväder (=sommarväder för oss) och vi har idag åkt skidor i en rekordtemp på 20 grader. Det är härligt med värme! Gjorde sista dagen idag på skolan och fick en flaska vin och två böcker- trevligt! Imorgon drar vi vidare mot Paris. Är lite fundersam över att Sarkozy bestämt sig för att bomba Libyen och såg mycket riktigt att Eiffeltornet blivit utrymt några timmar häromdagen p g a hot. Det läste jag i en svensk tidning; inte hört något om det på franska nyheter. Nästa vecka kommer vi hem och hjälper gärna till med något. Bullar kan jag inte baka . . .Stor kram från oss här!

    SvaraRadera