tisdag 29 mars 2011

Födelsedagskalas

Vi har turen att våra besökare passar på att fylla år när de är hos oss. Idag fyller Maria, grattis! Vi får passa på att äta något gott.

Lite förhöjd temp och huvudvärk igår kväll, var tvungen att kalla på huvudvärkstabletter under natten för att kunna sova.

Känns dock bättre nu på morgonen.

Fortsatt sjunkande vita blodkroppar så nu kan man väl konstatera att värdena sjunkit så som läkarna förväntat sig. Lågt HB också, 81, kanske orsak till huvudvärken....? Trombocyterna nere på 8 så jag har fått nya idag. Under 10 så fyller de på...


Anrika MoDo på väg ur elitserien, de blev mitt favoritlag då Micke Andersson gick dit 1979.

Om Lasse nu är inne på Phil Lynott så är nog King´s Call hans starkaste alster.

-20 grader i Sunderbyn denna morgon, inte fullt så kallt nu så vi går ut på en promenad.

/Mika

10 kommentarer:

  1. Är trombocyter alltså sådär gulaktiga? Henrik har ju haft trombocytbrist förut pga sin blodsjukdom, så han är sådär nördigt kunnig om blodvärden.

    Barnen tog sin finfint till skolan, klart bättre än jag som svettades bland enkelriktade gator osv i Lule city. Men jag tog mig fram till slut. Peppar på att det går bättre hem, och imorgon.

    Ska bli kul med kalas! Jag tänkte att jag svänger förbi ICA och köper lite marängbottnar, grädde och bär på vägen hem.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vet du på rak arm om den finns på Yellow pearl?

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Passar på att skriva några rader nu på lunchrasten.
    Kallt här i Kiruna också, men solen skiner och den riktigt värmer ens vita vinterskinn.

    Vad trevligt med kalas! Stort GRATTIS till Maria från oss alla.

    Kramar/Lenita

    SvaraRadera
  4. Albumet heter "Solo in Soho" och både Yellow Pearl och King´s Call finns med på den.

    Det där kunde jag inte utan att googla..

    SvaraRadera
  5. Hallå, hallå!
    Här har det oxå varit kall morgon men det vände och blev varmare med sol o blå himmel, typiskt när man jobbar. I helgen var vi till stugan och då syntes inte solen.
    Ni har det verkligen bra med att alla besökare som kan turas om och komma till er, måste vara guld värt.
    Jag är inte riktigt med på vad alla dina värden innebär men hoppas att allt går som det ska, skönt att du får komma ut och åka hem emellanåt.
    Gratta Maria!

    Styrke Kramar från mig till er!

    SvaraRadera
  6. Usch vilken ful påse..
    Gör säkert gott i kroppen..

    Själv fick jag upp ögonen för MODO när "Sutarn" var där å lirade 90/91 ??

    Samtidigt gjorde en ung Foppa med "galler" succé, svårt att inte gilla det laget, hoppas dom kämpar sig kvar..

    I kväll håller hela Sverige tummarna för vårt fotbollslag å S-AIK....

    // Mittemellan

    SvaraRadera
  7. Tackar för hälsningarna. Nu är vi hemma i tryggt förvar, smoothies i intagande, hockey på tv. Tua skypar med Edvin.. Jag ska få henne att gå och lägga sig istället.

    Himla fin dag idag med er!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Är det någon som vet hur det går för MODO?är i Ö-vik skall träffa kommunfolk i morgon. Vore bra att veta. Har 0 -koll på denna typ av lekar?? Har du analys på ps innehållet ser ut som mäsk från Tornedalen . Många måbra Hälsningar till Er alla! Grattis på födelsedagen Maria

    SvaraRadera
  9. Tjena Micke,
    ser att du är en flitig skribent. Du blir inte bara medicinare utan författare oxå. Vilken genre blir det?

    Har just sett Skellefteå - Luleå: 2-0. Alldeles för tam första period fr Luleås sida! Vi kör två-mål imorgon och föräldra match nästa vecka. Får skicka matchrapport nästa vecka.

    By the way - kan du skicka en ny inbjudan till sidan? Inloggningen min funkade inte.
    Vi hörs /Coach Forsberg

    SvaraRadera
  10. Hej, var håller ni hus idag?

    SvaraRadera