onsdag 22 juni 2011

18 centimeter

De anser att jag inte längre har behov av den CVK som jag fick inopererad i halsen här i Umeå så idag blev jag av med den. Skönt. Syrran frågade om jag ville se hur lång den var, slangen som hon drog ut i 3 djupa andetag.

Visst sa jag, det var väl 18? frågade jag, som kom ihåg vad kirurgen sagt under operationen. 18 mm trodde jag givetvis men det visade sig vara 18 centimeter! Från höger sida av halsen till att ligga an mot hjärtat.

Vita fortsätter upp till 0,8.

Vägde in på 59,1 kg i morse, nytt all-time-low.

/Mika

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Det går åt rätt håll och blir bättre för varje dag! Nu har vändningen kommit på allvar tror jag.
    Ha det gott! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Härligt att bli av med slangar när de har gjort sitt, nu hoppas o tror jag (vi) att det bara blir bättre.
    Äntligen har regnet upphört efter 2 dagars skvalande, hoppas på uppehållsväder till midsommar då vi ska ut
    i skärgården. Många varma kramar o lycka till / Gunilla m fam

    SvaraRadera
  3. Nu börjar jag förstå att du snart har material till en egen sjukhusthriller. Allt gott till er, regnfri och skön midsommar önskar vi på Räfsarstigen.

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer med Anna, du har massor av stoff till en bok. Du kan ju det där med att formulera dig på ett bra sätt.

    Säkert skönt att bli av med cvk:n som satt lite tokigt till.

    Hörde att Ebba fortsätter att roa er, hon önskar sig en egen hemnyckel. Inte illa av en 4-åring.

    Hoppas vi alla slipper regn och att vi får äta gott och umgås med varann.

    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  5. Vi önskar er en riktigt trevlig midsommar!
    Vi ses / kram

    SvaraRadera
  6. Tack för senast! Det var verkligen kul att träffa er , för ni är så nära oss! Hoppas att allt går som det ska för dig Mika!Vi såg att det finns styrka och go i dig! 5 kilo tar du igen jättesnabbt! Du har en stor grupp människor omkring dig som stötar dig! Inte minst din familj!! Ha en jättemysig midsommar och GRATTIS på bröllopsdagen till er båda ch era förtjusande barn Je o
    ch Tua!!!Kramar oc hälsninga till er och Maria ,Ebba,Carina.

    SvaraRadera
  7. Klart det är gandalf som kommer med alverna som gör att värdena stiger. Vad spännande med det nya benmärgsprovet. Jag var förbi er stuga ikväll, ser bra ut om än lite tomt:(

    Kramar från Sanne - stolt ägare till en egen motorsåg:)

    SvaraRadera
  8. Grattis på bröllopsdagen! Tänk att det är 7 år sen. Vad tiden går fort.

    Vi packar för att åka till Allsån. Hoppas ni får en riktigt fin dag hos Stefan och Marie-Louise.

    Kramar till er alla från oss!

    SvaraRadera