tisdag 28 juni 2011

Golfrunda

Att bo på hotell är ett himmelrike jämfört med på en vårdavdelning. Mörkläggningsgardiner, tyst på natten, mjuk säng. Mat från restaurangen med smak! Plötsligt känns det inte alls laddat att försöka äta middag.

Det blev en niohålare tillsammans med Stefan, Jimmen och Danne. De håller nog på att avsluta sin 18-hålsrunda just nu och frågan är om jag kom sist eller inte på första nio? Själv höll jag inte scoren och vi får se om någon av dem kliver fram och erkänner ett nederlag mot en cancersjuk, 58-kilos, skallig man med kondition som en 95-åring?

Kändes hyfsat, åtminstone fram till fjärde hålet då min spädbarnshud gav sig och skavsår på tummen uppstod. När Monne kommer ner räknar jag med en ny runda.

Läkaren tyckte för övrigt att det var lite roligt att skriva ut ett intyg så att jag kunde hyra golfbil billigt, de flesta av hennes patienter går med rullator.

Mor och Harry passar på att åka runt och shoppa på Ersboda.

/Mika



Kan någon av ovanstående ha haft sämre än 5 pinnar första nio?


3 kommentarer:

  1. Vi skrattar och gläds med dig Mikael!!! Fortsätt så här så är du snart och spelar golf i Sävast!!Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Tjena..
    Ett tag sen sist jag kommenterade.
    Men nu blir jag riktigt glad, ska bli kul å piska upp dig på golfbanan senare i sommar..

    Som jag skrivit tidigare, om du så ligger och grinar på 16:e tee så kommer du inte få ett enda slag gratis..

    F.ö så verkar mina golfgener inte ha hittat på plats ännu, boll och vänster hand ska flyttas mer till vänster... (nedersta bilden)
    Ge det nån vecka till så drar du oxå iväg bollen lååångt-lååååångt...

    BigBrother

    SvaraRadera
  3. Otroligt roligt att läsa om det som hänt den sista veckan. Riktigt bra och golfspel måste vara bästa medicinen:)
    Vi är nu åter i Holmsund så det är bara att stanna till för vila och svalka om golfrundorna drar ut på tiden, eller om ni som spelar bara vill ha en kopp kaffe, fylla på vattenflaskorna eller nåt annat. Olle är hemma från och med idag och jag börjar min semester på fredag.
    Vi ses, kram från Carro o Olle

    SvaraRadera