lördag 25 juni 2011

Var är golfgenen?

Jättetrevligt och jättegod mat hos Stefan och Marie-Louise igår kväll dit vi blivit inbjudna allihop. Ramlade in precis till kl 24 och antibiotikasprutan.

Idag firar vi sjunde bröllopsdagen med att åka ner till Holmsund tillsammans med familjen Jarlenfors för att gå korthålsbanan tillsammans med barnen. Solen stekte och jag var tvungen att gå med träningsjacka för att skydda mig från solen. Eftersom hela mitt cellsystem nu är utslaget och det som växer fram är storebrors så börjar jag fundera över vad som hänt med golfgenen. Inte ett slag lyfte mer än 10 cm över marken på rangen. Sedan klämde vi hela korthålsbanan vilket är den överlägset största fysiska prestation jag gjort på några månader.

Värdena är såpass bra att jag nu fått sista antibiotikasprutan. Vita ligger på 2,8.

Nu verkar det som att jag får flytta över till Hotell Björken på måndag, och en sjuksyrra talade om att det började vara dags att åka hem???? Vi får nog vänta med allt för stora förväntningar på det tills vi träffat läkaren på måndag igen.

/Mika

6 kommentarer:

  1. Åka hem!!!!!! Låter ju fantastiskt. Håller tummarna för att det verkligen är så.

    Saknar er. Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter helt fantastiskt o du goltgenen visar nog sig snart. Vilken upphämtning du har gjort, det måste ha varit superceller du fick av Peter.
    Vi tittar förbi imorgon istället om det passar er (har tidigarelagt resan 1 dag). Jag ringer när vi närmar oss Umeå o hör om det är ok o var du är. Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS kära barn till er 7 åriga bröllopsdag. Jag trodde det var den 23:e. Kan det vara så fantastiskt att Mika redan kan få åka hem, det vore ju helt underbart, men sakta i backarna benmärgsprovet är väl inte taget eller? Jag håller tummarna hårt.

    SvaraRadera
  4. Vad kul att det går åt rätt håll! Vi packar och styr mot Stockholm imorgon.
    Hoppas du snart får komma hem!
    Kramar och tankar från oss!

    SvaraRadera
  5. Äntligen har även jag lyckats åstadkomma en kommentar här på bloggen. Hoppas också att du snart är åter här hemma och var inte orolig för golfgenen. Pecka kan briljera även han, trots att det kan vara svårt att ta till sig. Jag tror att det är din tur att ta hem mästerskapet nästa gång.
    Vi från innebandylaget och den andra golftouren tänker på dig och håller tummarna på att allt snart vänder.
    /Robban E

    SvaraRadera
  6. Alldeles fantastiskt härligt att höra att värdena är bra och att du orkar så mycket nu. Inte för att jag kan mycket om golf men en 9-hålsbana låter som en rejäl prestation. Starkt jobbat!
    Tusen tack för lånet av stugan över midsommar. Det är en fantastiskt pärla ni har. Vi har njutit i fulla drag. Barnen har badat och fiskat hela dagarna. Ebba sa direkt på söndagsmorgonen: jag längtar till Joes och Tuas stuga... Men förstås ännu roligare att vara där när ni själva är på plats. Hoppas att sjuksyrran har rätt så att vi kan ses snart.
    Stor kram Åsa, Magnus, Simon, Victor och Ebba

    SvaraRadera