tisdag 21 juni 2011

Vändning

Nu har vi defintivt stigande värden. Vita på 0,5 och stigande både trombocyter och Hb. Nu får vi se om det börjar krångla med de nya immunförsvaret, vilket är det som vi hoppas ser växa nu.

Benmärgsprov inom en vecka lär ju ge en hel del svar, både om det är Peters celler som växer och om det finns några leukemiceller kvar...

Jag hade mitt livs första droglandning inatt. Efter att syrran varit in och tagit prover vid midnatt var det stört omöjligt att somna om. Krypningar i kroppen, kröp ner hos Monne, upp igen och gick på toa, två gånger om. Började till slut läsa och somnade nog framåt kl 3. Inte alls den där mysiga sömninghetskänslan som jag hade under morfinintaget.

Idag var Joe, Ebba, Carina och jag till lekparken nära lägenheten där vi kickade lite boll. Sedan fick Ebba syn på en katt som hon gick och började klappa. Carina började ropa på henne och gick närmare då hon ser att katten tagit en råtta som den leker med. Sedan gick det fort: Ebba plockar upp råtta, skriker till och släpper den igen, biten i fingret.

Det var bara att ringa 112 och få råd, så Carina åkte till vårdcentralen men tydligen har man stelkrampsskydd i 4-årsåldern så det var lungt att åka hem igen.

Huuh, ryser fortfarande.

/Mika

2 kommentarer:

  1. Jag tolkar det som att "so far so good". Har ingen erfarenheter av droger och hoppas din kommande natt blir lugnt; trots vardagsdramatik med råttattacker (det är verkligen ett djur jag avskyr). men blir imponerad över att du orkar spela fotboll också. Hälsa alla i familjen.
    Kramar från ett mycket blött Luleå (regnat i 2 dygn tom jag gick in på yr.se men de lovade uppehåll från kl 14 så det går nog inte att lita på det där)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att stigande värden nu är helt i sin ordning. Hoppas hoppas att det nya immunförsvaret gör sitt jobb nu. Med duktiga läkare, healing och din egen styrka inte minst bara SKA detta gå vägen.
    Hoppas också att denna natt varit lugnare. Tänk vad drogerna gör med oss människor. Inte är det konstigt att många blir beroende...
    Huu vad läskigt med råttan. Stackars Ebba vad rädd hon måste ha blivit.
    I Luleå regnar det fortfarande. Nu är det genomblött överallt. Jag tror naturen skulle klara sig resten av sommaren utan regn... Soldyrkaren vill ha värme igen. Nu.
    Hoppas att vädret är bättre i Umeå. Kul att barnen är på plats och att du orkar vara ute och sparka boll. Riktigt imponerande. Hälsa alla!
    Stor kram, Åsa

    SvaraRadera