måndag 27 juni 2011

Flytt till hotellet

Igår åkte Monne, barnen och våra supernannys Maria och Carina upp till Gammelstad/Sävast. Jag fick åter tillbringa några timmar hos familjen på Snickargatan.

Flytten till Hotell Björken är verkställd och känns som ett bra steg på vägen mot fullt tillfrisknande. De står faktiskt och gör lite vågen, både läkare och syrror över att jag lämnar vårdavdelningen efter bara 17 dagar. Tydligen exceptionellt bra.

Läkaren vill dock ha kvar mig i Umeå en tid, oklar hur länge men benmärgsprov blir i nästa vecka. Om jag spekulerar så tror jag att de vill ge min gamla benmärg tid att återhämta sig för att se vad som händer med både leukemiceller och ev. strid mot Peters benmärg.

Vi siktar på en 9-hålsrunda på riktiga banan imorgon eftermiddag, ev med golfbil.

Inväntar mor och Harry som är på ingående. Kalasväder.

/Mika

Nytt, bekvämare rum

9 kommentarer:

  1. Det där låter ju som ett väldigt stort kliv i rätt riktning! Otroligt roligt att läsa! Give me five!

    SvaraRadera
  2. Du är så imponerande Micke! Gör vågen jag med!

    Fint att få epitetet supernanny, men jag vidhåller fortfarande att det är ert superba förarbete som gjort det enkelt att lyckas väl med passningen.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fantastisk! Mikael - du är verkligen en otrolig kämpe som aldrig gett upp trots mycket tuff behandling. Ja, Monika har självklart kämpat till 100% vid din sida. Du har många som har haft sina tankar hos dig och de dina när du kämpat. Nu har du många som gläds med dig! Du fyller år den 1 dec men jag tror nästan att du numera får ytterligare en födelsedag att fira!
    Ha det riktigt gott! Vi är så glada för att det gått så bra.
    Kramar från oss
    Anna-Greta

    SvaraRadera
  4. Underbart att läsa det du skriver. Vilken framåtanda du besitter. Du kommer att vinna över allt och bli frisk! Vågen härifrån också!

    Blir alltid lite orolig när jag hör att du blir ensam på sjukhuset men det kanske bara är dumt. Du verkar klara det bra. Men du vet mammor, vi är väl såna som inte kan låta bli att oroas över allting.

    Tänk att ni kanske trots allt får några fina veckor i Sävastön även den här sommaren.

    Ta det bara lugnt med golfen så du inte överanstränger dig.

    Många kramar från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  5. Fy fan va bra miga, helt underbart. Vilken fighter du är.

    SvaraRadera
  6. Oj,vad vi är glada för er skull!!!Du är en riktig kämpe Mikael!!!Hälsa familjen!! Hälsningar från Marianne&Lennart

    SvaraRadera
  7. Heja, heja!
    Kämpa på!

    PS. True blood säsong fyra börjat gå i Amerikat igår. Jag vet inte om du orkat dig igenom de första tre, men isf kan jag langa iväg ett par avsnitt nästa vecka eller rent av hitta nån sajt som streamar den om du har bra uppkoppling.DS

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Härliga nyheter! Man blir lite tårögd, detta är helt fantastiskt.
    Hälsa faster Karin!

    Stor kram, Åsa

    SvaraRadera
  9. Vilken glädjande läsning, jag ställer mig i de imponerades led. Hade jag fortsatt med golf hade jag varit orolig för din comeback, du blir svårslagen med din härliga fighter inställning

    Hasse

    SvaraRadera