fredag 17 juni 2011

Matfritt

Nu behöver jag inte äta mat på ett tag. Eftersom jag har så svårt att svälja så har de hängt på en hel jutesäck med näring som jag får intravenöst. Det här känns långt ifrån lika jobbigt som benvärken, vilken för övrigt helt är borta nu efter att bytt medicinen som skall motverka bortstötning.

Jag har dessutom fått en morfinpump (för mun/halsproblemen). Där får jag med automatik en dos med jämna mellanrum och kan dessutom boosta med 3 extratryck varje timme. Kan nog bli en liten fylla, det var ett tag sen sist.

Vita ligger kvar på 0,2. Hb på 83 vilket nog innebär nytt blod imorgon.

Kan det här vara mat för hela veckan?

2 kommentarer:

  1. Det ser ju inte alltför gott ut men du lär nog inte känna någon smak.
    Du ser oförskämt pigg ut på fotot vilket gläder mig och skönt att åtminstone benvärken har släppt!!
    Är det blåsor du har i munnen? Ja ja då blir det inte så mycket pussande för tillfället,
    men Micke den som väntar på nåot gott väntar aldrig för länge.
    Tänker på er o hoppas att ni snart ska kunna återvända hemåt o lämna allt det jobbiga bakom er.
    Många varma kramar Gunilla m. fam.

    SvaraRadera
  2. Skönt att det finns varianter på medicinerna och att du fått pump för morfinet. Hoppas du snart blir bättre i munnen så att du får börja äta som vanligt igen. Känns smakerna som det brukar trots all medicinering?

    Ikväll har vi haft barnkalas här på Räfsarstigen. När gästerna gått hem drog föräldrarna en suck av lättnad och firade med en liten konjak. Sen somnade Jögge... Det är tufft med party nu för tiden :)

    SvaraRadera