onsdag 1 juni 2011

Cellgifterna igång

Morgonen började med stress ner till operation då vi fick en tid med kort varsel. Nu har jag 3 ytterligare tåtar som sitter på höger sida av halsen. Det känns lite ömt och halsen är onekligen något man rör på lite mer än min gamla som sitter långt ner på bröstet.

Cellgifterna pågår sedan ett par timmar och det går bra, känner mig inte heller något påverkad av Stesoliden.

Det har en ganska schysst DVD-samling här med i alla fall några filmer som jag tänkt mig att se. Eftersom det visade sig vara 24/7 på droppet under denna cellgiftsbehandling så kan jag ju max rulla med mig ställningen ner och få lite frisk luft, och då först från dag 5. Första 4 dagarna skulle jag ju få något som kunde medföra kramper.

OM Mille sitter på några heta bilder: hur mycket kan de då vara värda?

OM Zlatan inte kan spela på fredag; kan inte Anders Svensson då få ta frisparkarna utanför straffområdet, eller kommer Kongo-Kim att kräva dem?

Joe har för tredje året gjort en tältövernattning med fritids på Grundet utanför Sunderbyn och för tredje året haft regn då tältet skulle upp. Jögge körde dit och hjälpte till med detta. När de sedan ringde efter kl 22 så skrek de högt då blixtarna och åskan börjat dundra.

/Mika

Nya CVK inopererad i halsen.

Precis som i Turkiet där Mika betade av drinklistan håller han på att beta av efterrättslistan. Han har provat på färsk fruktsallad, cheescake med citron och dagens höjdare: färskt päron plus kall näringsdryck med cappuccinosmak.

Nattpersonalen hade tid över och bakade en kaka som som
 serverades som mellanmål idag. Nu gäller det att lägga på sig medan matlust finns.

7 kommentarer:

  1. Skönt att du kommit igång med den nya behandlingen även om det skulle bära emot.
    Ju snabbare ju bättre!
    Mille har nog tänkt sig få 50 miljoner för bilderna o idag ångrar nog polarna att de inte ordnat summan o sluppit alla skriverier om sin vän.
    Här i Luleå har det regnat o även åskat = pissväder, iallafall om man är tvungen att rasta de fyrfota.
    Bra att du har lite filmer att välja mellan så inte tiden blir så lång.
    Tänker på er / kram

    SvaraRadera
  2. Skickar en liten hälsning från Smedkroken. Kina ska till Lissabon ikväll och det är inte utan att man är lite "avis". Jag har aldrig varit där.Det var något slitna pedagoger som gick omkring på skolan idag men tältningen verkade gått vägen. Eleverna hade väl "komp" idag?? Vilken tur att Jögge kunde rycka ut.
    Monarkin kanske är på fallrepet? Eller kanske blir det tronskifte? Han verkar i a f vara öppet villebråd för media i dessa tider.
    Lägenhet på Haga-bra område. Du ser stark ut på fotona! Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Hej Mika & Monne!! Solbrännan avtar men posivt är att se att vi har det jättebrah hemma! Vi får troligtvis besök av Eivor,Tore,Joe och Tua i slutet av veckan.Det blir kul! Vi har varit ute i trädgården och dolat i kväll. Mysigt!! Hoppas era lupiner mår bra!! Hoppas din behandling ger bra resultat!!! Varma kramar till er båda från Marianne&Lennart

    SvaraRadera
  4. Kul att få besöka er i dag.
    Monne- då ses vi nästa vecka i Sävast.

    Nu ser vi till att barnen får komma hit och umgås lite när dom kommer hit efter skolavslutningen.
    Cableguy hälsar att han återkommer:-)
    Ta hand om er!

    SvaraRadera
  5. Det bästa med att vara sjuk är att man får äta en massa gosaker utan att ha dåligt samvete, så passa på när du kan! Jag tänker ibland att när jag blir pensionär ska jag äta en bakelse om dagen, minst.

    Tänker på er, hoppas behandlingen känns mild men biter väl!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej på er! Nu är vi i Gammelstad och jag har loggat in med Karins lösen. Själv är jag fortfarande utelåst från att kommentera. Här är allt lungt, Joe är hos Amir och Tua är i sitt rum med en kompis. Hon skall på kalas ikväll. Karin skall bjuda oss på lax, receptet har hon hittat via datorn.

    Vi hoppas ni mår så bra som det är möjligt.

    Vi startar mot Umeå imorgon. Hoppas vara hos er någon gång mitt på dagen.

    Många kramar från oss här på Strandvägen.

    SvaraRadera
  7. Nu kom jag plötsligt in med eget lösen. Toppen.

    Tur att Monica är van att leda gympa så du får din dagliga motion. Skönt också att du inte mår dåligt av cellgiftet.

    Laxen som Karin bjöd på var god. Dock inte uppskattad av Joe som föredrog skinkmackor.

    Nu är Tore iväg och skjutsar Karin till tåget. Håller så smått på att packa ner det vi skall ha med oss till Umeå.

    Sköt om er och ring ifall ni kommer på något ni vill ha ner till er.

    Kramar från Eivor

    SvaraRadera