onsdag 15 juni 2011

Benvärk - amputation?

Såg i gårdagens "House" att sensmoralen i avsnittet var att amputation var att föredra framför konstant benvärk. Börjar hålla med, håller kanske också på att ändra personlighet..?

Inatt har jag äntligen sovit efter att ha fått morfin två gånger direkt i CVK´n. Äntligen något som verkar, tyvärr så är det så nu att det inte längre begränsar sig till de två 3-timmarspass som jag får droppet. Nu är koncentrationen i blodet så hög att det börjar göra ont så snart morfinet släpper.

Överläkaren var förbi i morse och talade om att byta till en annan medicin som skall jobba mot avstötning. Hoppas det blev verklighet och att jag får något annat ikväll.


Det finns avdelningar på detta gigant-sjukhus där okänd verksamhet pågår. Svarta sopsäckar för fönstren och igentejpade dörrar på avdelningen för Cellforskning. Annars vore detta en utmärkt inspelningsplats för uppföljaren till 1900-talets bästa skräckfilm....

Siktar på middag hos Seve och Majsan i eftermiddag, skall bara kolla att det är OK med personalen.

Vita tickar på neråt till 0,2. Trombocyterna börjar också bli riktigt låga, 22 igår kväll.

Barnen trivs nog i stugan med Anneli, Hjalmar och Alice.

/Mika

6 kommentarer:

  1. Hej Micke!

    Jag lider med dig och din värk. Hoppas de har något annat liknande mot avstötning som inte ger så mycket ont. Själv har jag känt av precis samma sak, att värken är där så fort morfinet börjar gå ur. Tore lyckades ju skälla ut läkaren till den grad så att jag fick ännu starkare medel. Jag blev så hög så badkaret svajade som en båt när jag duscha, men det hjälpte.Kan de inte testa morfin med annat till?

    Hoppas i alla fall att du får komma ut och äta så du får annat att tänka på.

    Skickar många healing kramar till dig!

    Eivor

    SvaraRadera
  2. Stackars dig som får utstå en obegriplig smärta, lider med dig.Hoppas de kan lösa problemet med någon annan medecin.Du (ni hela familjen) är riktiga kämpar. Tänker på er o önskar er all lycka. Kram faster m. familj

    SvaraRadera
  3. Ja fy fan, rent ut sagt för värken! Låter outhärdligt!

    Jag undrar lite om vilken du anser vara 1900-talets bästa skräckis, som verkar utspela sig i sjukhusmiljö? Nattvakten (den danska alltså)? Den var bra minns jag det som.

    Själv sitter jag och sliter mitt hår med en radiodokumentär som ska gå i P4 i början på juli och där våra föräldrars kusin Kerstin är en av dem jag intervjuar. Det handlar om hur det är att vara kvinna och polis. Den är långt ifrån klar, men vi får hoppas att jag får ihop det i tid. Återkommer om var man kan hitta den sen i radio och på webben, om man blir nyfiken på att höra henne.

    Apropå Kassa hörde jag att fammos (eller mommos om man frågar dig) hus håller på att målas rött med vita knutar. Nästa gång kör man väl förbi och kommer på sig vid Karins stuga för att man inte kände igen sig. Nåväl, man ska inte vara så konservativ, det blir säkert jättefint.

    Håll ut nu! Titta på besökstatistiken för bloggen och riktigt känn hur många som tänker på er och skickar all distanshealing som är möjligt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tänk om vi kunde ta något av din smärta för att göra det lättare för dig! Tipsa läkarna om Metadon.Det fick ju Eivor då det var som jobbigasr för henne.Håll ut Mika vi tror Peters benmärg jävlas med dina celler, därav smärtan.Hoppas du få en trevlig midag! Ni finns i våra tankar ! Kramar från Marianne&Lennat.

    SvaraRadera
  5. Det är Riket förstås, kom på det sen.

    Hoppas överläkaren kunde hitta en annan medicin alternativt starkare smärtstillande som kan få den andra kuren uthärdlig.

    Natti, natti.

    SvaraRadera
  6. Nja, jag refererade främst till Pålles inlägg om den egenproducerade "Childsplay", som i och för sig inte alls utspelade sig på ett sjukhus.

    Håller dock med om Nattvakten och Riket.

    Mommos hus var ju rött med vita knutar fram till ca 1980, själv har jag aldrig vant mig vid det gula.

    SvaraRadera