måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Nytt cellgift idag som kan vara skadligt för njurarna. Därför skall jag kissa i flaska för att mäta urinmängden. För varje tretimmarsintervall mellan kl 09:00-03:00 skall jag ha presterat 5 dl urin, så det gäller att dricka en del. Jag fylls ju dessutom med ett antal liter vätska intravenöst också så det är nog de mängderna jag legat på en vecka nu. Minst 3 toabesök per natt.

Cyklar och tränar med bandet minst ett par gånger per dag, kommer inte ut på promenad idag, för mycket påsar som skall in.

Barn och hustru åkte hem med svärföräldrarna igår, sista skolveckan nu.

Värdena börjar sjunka nu; vita på 2,8.

/Mika

6 kommentarer:

  1. Det låter bra att värdena börjar sjunka. Kommer donatorn i morgon eller kanske redan idag? Du är stark som cyklar.Vi var en sväng till Tornedalen igår med Agnes till Övertorneå.
    Kämpa på! Kramar från smedkroken

    SvaraRadera
  2. Perfekt att det vänder åt rätt håll!
    När det gäller Springsteen kan jag bekräfta,
    värd varenda krona live, såg honom med e street band back in the glory days. Vi hakar gärna på
    vid nästa konsert.
    kram /le via sessans

    SvaraRadera
  3. Jättekul att få besök i går av Monica,Joe,Tua,Eivor och Tore! Bra att värdena går ner! Vi hejar på dig Mikael!! Jättekramar från Marianne&Lennart

    SvaraRadera
  4. Låter bra att värdena nu sjunker, samt att du verkar ha bra med energi för extra motion på cykeln!, det är bra tecken!. Nationaldag idag minsann, va kul med denna traditionsfyllda dag då man brukar..?!, just det.. det finns ingen tradition för denna dag, men man får ändå vara ledig en dag från jobbet!, idag kom iallafall värmen till Kiruna, nästan 20 grader samt åskkravt, misstänker att det blir åska snart!. Kämpa på Quben! vi håller tummarna att behandligen går bra!, mvh Pålle o Kricko!

    SvaraRadera
  5. Nu håller jag allt jag har för att hästkuren får de vita fortsätter sjunka!

    Hemma igen efter långhelg i Lissabon. Trevlig stad med god mat och bra priser. Då kan man stå ut med makabra grejer som tjurfäktning på tv:n. En annan grej var (som syrran skrev om här tidigare) alla norrbaggar som vällde runt i matchtröjor från torsdag och betedde sig som Ole Bramserud från Sällskapsresan fast mycket skränigare och fullare. Matchtröjor och flaggor såg man dock inte röken av på söndagen...

    Många hårda kramar och varma tankar till er alla!

    SvaraRadera
  6. Go morgon..

    Sitter och tar en kopp kaffe innan avresa till Umeå, kl är nu 07,55, kl 08,00 är det dax en ny spruta..

    Igår kl 20,00 tog jag sprutan på 8:e tee i rutvik, låg under i matchspel med två mot Micke Haraldsson, tog dom två sista hålen, "Harald" hävdade att jag dopade mig..

    Nog fan är det nedåt tjack, nu börjar det kännas ordentligt, skulle absolut inte klara en golfrunda, fullt upp att göra nr:2 på toa, hela ryggen krampar när jag trycker på...

    I övrigt känner jag mig stark, de kommer gå bra det här..

    Vi ses på nån timma..

    Peter

    SvaraRadera