fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Trevlig midsommar till er alla!!
Vi har dubbeltur idag, vi är bjudna på midsommarmiddag och Micke är pigg och alert nog att orka med ett rejält firande (tycker han i alla fall). Jag har köpt alkoholfritt jordgubbsvin till honom och barnen men det har han redan ratat och suktar efter starkare drycker. Ett glas rosévin eller två kan som läkaren i Luleå sa, vara ok då det ger guldkant på tillvaron, eller ?? Jag ska nog dubbelkolla med läkaren här i Umeå.

Mikas vita ökade till 1,0 igår och till 2,0 idag. Trombocyter och Hb ökar också stadigt och snabbsänkan är så låg som 2,5. Ser bra ut.



I veckan har det varit fullt upp då barnen har varit här. De har tillsammans med lillkusinen varit på diverse aktiviteter. Igår fortsatte de med tema djur och besökte tropikhuset i Holmsund.




Joe var nog modigast av oss alla. I och för sig var det kanske Ebba då hon helt orädd lutande sig fram, 20 cm från boaormens huvud och sa Hej vad heter du? medan vi försökte få henne att sakta dra sig därifrån.


Jag och Joe nyttjade, utan att skämmas, Mikas svårigheter att röra sig i sidled när vi spelade prick. Av erfarenhet vet jag att Mika gjort precis likadant, jag säger bara vollyboll.../Monne



7 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar till er med!
    Kul att värdena går åt det håll de ska!!! Äntligen!!

    Här i sumpan regnar det,så det blir ingen hägnan för oss...
    Har tankar på att göra nåt helt annorlunda idag ..hyra film!!
    Perfekt regnig midsommar aktivitet....Ja det blir inte alltid som man
    har tänkt sig.

    Hoppas ni får en bra midsommar utan regn å rusk!!

    Kramar från oss!!

    SvaraRadera
  2. En midsommarhälsning från smedkroken 3. Vad skönt att höra att värdena går upp! Kul att ungarna roar sig kungligt- leve sommarlovet! Själv sprang jag på ormberget precis när regnet öste ned. . . Vi väntar på fam Lannerblad och hoppas på uppehåll för krocket och kubbmatch. På kvällen blir det bokcirkel.
    Vad bra att även Mika orkar följa med på middag! Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. mamma Karin härmed via Firefox hon är en riktig datasnille heter hacker via morbror Lars vi återkommer från faster Märta dit vi skall på middag

    SvaraRadera
  4. Jag ska ut till Arlanda kl 23.00 ikväll för att hämta Anna och sedan åka vidare till Falun. Nyktert och skötsamt är melodin. Kanske att jag tar en golfrunda på vägen ut till Arlanda. Lite regnmoln på himlen just nu.

    Kuben är inget målvaktsämne, det framgick med all tydlighet i klippet. Eller lät han Joe göra mål som en god far?

    Jag kom iaf ooosööökt att tänka på Håkan Juholt som i en radiointervju sa att han vill alltid vinna, även om han spelar något spel eller idrottar med sina barn.

    Juholt: Varför ska jag låta dem vinna?

    Reportern: Ja, det är kanske inte helt ovanligt att man som förälder låter barnen vinna, eller?

    Juholt: Det där resonemanget förstår jag inte. Jag är ju uppenbarligen bättre än dem och någon gång i framtiden kommer de antagligen att vara bättre än mig. Då får dem känna på segerns sötma men fram till den dagen kommer får de leva med att jag klår dem. Jag viker inte ner mig.

    Trevlig midsommar på er!

    SvaraRadera
  5. Nu provar jag igen om firefox fungerar.kram mamma Karin

    SvaraRadera
  6. Det var ju värsta jäkla skruven på bollen, syns inte det? Barn skall aldrig få vinna om de inte förtjänat det.

    SvaraRadera
  7. Glad Midsommar till alla bloggare och särskilt till mina söner med familjer. Mika du ska inte överanstränga dig i firandet, men Monne ser nog till att allt fungerar. Kram mamma Karin och Harry.

    SvaraRadera