fredag 3 juni 2011

Media

Anna och Danne "Cable guy" har efter två dygns arbete lyckats installera en Boxer på mitt rum, innebärande att kvällens match + ytterligare 30 kanaler numera är tillgängliga.

Grannen Anders skickade med oss ett antal konsert-DVDer bl a Maiden på Ullevi, Ozzy, Red hot chili peppers och Springsteen. Springsteenkonserten är ju ganska sanslös och jag funderar vilken som är världens bästa låt just nu: Promised land, Badlands eller Thunder Road?

Varför har jag aldrig varit på en Springsteenkonsert? Härmed lovar jag att jag är på plats nästa gång han är i Sverige.

Jarlenfors/Mikko anlände igår från vårt tilltänkta hotell i Turkiet och är nöjda med tillvaron där, vi får nog sikta in oss på den anläggningen igen till nästa år.

Gårdagens värden: vita = 3,0. Trobocyter 100 och Hb 104.

/Mika

Det här med videofilm var inte dumt.
Idag kom sjukgymnasten in och föreslog cykelträning. Det kanske blir att cykla Vättern runt med sjuksyrran Klas?

2 kommentarer:

  1. "Flott" att ha vänner i Umeå som hjälper till så mediaövervakningen inte blir lidande så här i EM-tider. Såg bilder från landslagets träning i Moldavien och de omgivande husen. Det ser fattigt och slitet ut.
    En gång för 100 år sedan- eller 1988- var jag på en Springsteen-konsert i Paris- och inte behövde jag sova i sovsäck för att få tag i biljetter. Det köptes på en butikskedja.
    Igår såg vi Kautokenio- upproret på TV. Visst hade ni också sett den? Tyckte den var sevärd. Det finns en del att lära om samernas historia även om Micke Persbrandt i långt hår kanske lämnar en del övrigt att önska. Vi hoppas att din dag blir bra med alla kanaler och kanske barnen på besök? Varma kramar från ett soligt Luleå med hopp om sommar

    SvaraRadera
  2. Heja Mika! Bra du är som tränar!

    Jag försöker lära mig min nya bank Handelsbankens internetrutiner. inte det lättaste. Har lyckats spärra mitt inloggningskort. Jag insåg att jag byter bank mer sällan än jag byter partner.. inte konstigt att det känns tufft! :)

    Hoppas ni har en fin helg, fint med besök!

    Kramar

    SvaraRadera