lördag 14 maj 2011

Bra form

Blogger har fortsatta problem, inläggen backade till onsdag men skall tydligen återställas så jag kan väl prova lägga in nytt och se om det fungerar.

Vita blodkropparna kan man säga ha vänt uppåt försiktigt. Det är bra att de inte rusar uppåt och nu har de ökat så här: 0,05 - 0,10 - 0,13 - 0,14 från onsdag till lördag. Fortfarande väldigt lågt alltså. Vi räknar att värdena stigit tillräckligt för ett benmärgsprov till veckan.

Jag känner mig i jäkligt bra form och har varit ute flera gånger om dagen, det blir lite rastlöst att sitta inne. Var på permis igår, fredag, några timmar då Rogge och Hjalmar kom med tåget. Det blev middag hemma och vinst över tjeckerna i semin.

Låter inte Mikael Granlund som ett alldeles för svenskt namn? Borde inte han spela för Sverige?

Angående permis så har vi ruckat lite på tiderna för mina olika antibiotikabehandlingar så nu kan jag åka på permis mellan ca kl 12-20, vilket jag räknar med att göra de närmaste dagarna.

/Mika

7 kommentarer:

  1. Tjena..

    Skönt med permis, passa på att åka ut till stugan, ta den där bastun du längtade efter..

    Ligger själv å tycker synd om mig, Calle å Lenita har smittat mig med någon bacill, tungt huvud, halsont, ska släpa mig kiosken å lämna travet.
    Vet inte hur formen är, men det känns som att jag har några fina skrällar att sätta dit..
    Favorit i repris för bröderna????!!!!

    Kämpa på, njut av finvädret idag..

    // Peter

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med permis och att höra att allt går som det ska!

    Jag har börjat storstäda köket. Inte riktigt lika energisk som mamma (jag tog paus efter bara ett par timmar) men jag tror hon skulle vara stolt över mig ändå bara för ansträngningen. :)

    Har kanske hälften av skåpen kvar och sen spis och diskbänk, kyl och frys. Puh!

    Min kollega visade elitkondition på hälsotestet på jobbet, och hon tränar inte alls så hon förstod inte varför. Sen visade det sig att hon städar två gånger i veckan. Så jag försöker peppa mig med att jag bränner kalorier!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad skönt att höra att du får ha lite permis framöver! Jag och Ebba har varit i Svappavaara hos min arbetskompis Nina som har en liten blandrastik på 3 månader... Ebba ville ABSOLUT INTE åka hem!! - Dumma, dumma mamma! Fick muta henne med lite godis, sen gick det över.

    Små barn, små bekymmer eller vad säger ni?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad skönt att läsa att du mår bra och har fått lite permis. Här är gubben helt utslagen pga lite förkylning...
    Medans han har legat på soffan och kurerat sig har jag bränt lite kalorier genom att putsa fönster, dammsugat, moppat golven. Även fyllt på med lite kalorier och bakat bullar.
    Hann också med en ridtur på dagen. Soligt men kylig vind här i Kiruna.
    Ska nu ta mig an och städa toaletten.
    Imorgon måste man titta på VM-finalen.
    Såg Finland-Ryssland igår. Granlund imponerade. Får se hur Sverige klarar det. Halvfinne som jag är, vinner jag hur det än går...

    Kram till er alla./Lenita

    SvaraRadera
  5. Hej! Tyckte också att du var i mycket bra form i onsdags. Laddar för Eurovision song contest (det finns många bidrag att skratta åt; åtminstone kläder, hår och danser) och VM-final i morgon mot ärkefienden(?) Finland. L-E har en kompis som är på plats. Kul med besök av äldsta storebrorsan med son.
    Kramar från oss på smedkroken 3

    SvaraRadera
  6. Tjena...

    Nä, de ville sig inte med travet, 4 rätt, stolpe ut, 6:an fanns inom räckhåll...
    Vi sätter dit den nästa vecka.

    Ett tragiskt tråkigt hockey VM har tänt till, Calle å Lenita sa igår att dom kommer att hålla på Finnskinnen..
    Precis det jag behöver för att kolla matchen, men vi missar lite, först ska vi bugga, om jag orkar, men förkylningen känns redan bättre, alla killar vet hur en RIKTIG förkylning känns..

    Ikväll gör vi som ca 3-4 miljoner svenskar, kollar på Saade, å förbannar alla som inte röstar på di Blå-Gula, fast vi egentligen inte vill titta...

    Ha en trevlig kväll
    P

    SvaraRadera
  7. Halloj,

    Härligt att läsa att det blir mer permis och att det tuffar rätt.

    Visst var det bättre när östländerna sjöng på sina lokalspråk och var långt ifrån pallplatser. Vem trodde att Azerb...kunde vinna eurovision.

    Söndagskvällen räddad.

    Hälsningar H/E/N

    SvaraRadera