onsdag 18 maj 2011

Ny serie

Har tagit lite paus i "Dexter" eftersom Monne också vill följa den. Har istället börjat med en annan av Kinas bidrag "Sons of Anarchy". Jäklar vad man kan fastna i de där serierna när man börjar titta.

Umeå vill ha ner oss till ons 25/5 för info. Till dess vill de också ha resultat av senaste behandlingen så imorgon bitti gör vi ett benmärgsprov. De vita har gått upp något till 0,2. Trombocyter behövs idag då de låg på 14. HB-värdet är OK, det ligger konstant över 90 nu.

Jag frågade om den cellgiftsbehandling som de gör innan transplantationen och där finns det två varianter: en lätt och en tung som slår ut hela benmärgen. Hans trodde på den tunga för min del, då han räknar med att jag orkar med den. Lika bra det.

/Mika



Snart är det dags för årets första dopp.

8 kommentarer:

  1. Jag har börjat tanka "In treatment". Så himla bra!

    Man får följa olika personers terapisessioner. Faktiskt ohyggligt spännande att se hur människor kommer till insikt om saker och ting.

    SvaraRadera
  2. God morgon alla vänliga bloggare. Det är så sant Mika att detta är en allvarlig sjukdom men du är stark, har bra kondis fortfarande (tror jag)så du ska klara detta och med hjälp av din käraste bror som också är stark blir det BRA. Eldar i kaminen i ett kallt Kassa 5gr. tar på långkalsonger och städar bilen. Kram Mamma Karin

    SvaraRadera
  3. Trots allt känns det positivt att du får komma till Umeå och att det "händer något" .Att du känner donatorn känns väl också bra . . .
    Kul att du orkar se serier och får "vila huvudet". Lars-Eric är på Öland i veckan och säger att det är sommar, vilket kanske inte är fallet varken i Kassa eller i Luleå. Ska välja bok till vår lilla bokcirkel. Kanske blir det någon som du tipsat om; antingen deckaren eller "Den onödige mannen"?
    Kramar från Sessan och Agnes

    SvaraRadera
  4. Till alla bokcirkelklubbar, Den onödige mannen är ett självklart val! Kram Monne

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att det känns positivt med planerna och att ni har datum inplanderade. Även om det är tungt och säkert också lite "farligt" så säger jag som Sessan - det händer ju något!

    Vi åker ju bort inom kort. Känns lite stressigt då jag knappt har hunnit med något annat än att se till att vi har pass och solkräm. Tur att det är en lördag emellan jobb och avresa.

    Vi hör av oss innan söndag och när vi är borta så får vi skicka sms. Finns viss risk att jag få abstinens när jag inte kan läsa bloggen och följa varje steg som händer hos er.

    Tua ringde Ludde i går morse och undrade om han ville vara med henne och några polare efter skolan. Det funkade inte pga andra planer vi hade men jag vet iof inte hur de skulle ha löst avståndet ändå :-)

    När det gäller tv eller serier har jag helt tappat greppet. Ser ju inget nuförtiden, undantaget Glamour. Jag och Mattes gamla faster är väl de enda i Sverige och följer serien fortfarande. Känns som Brooke och Rigde är gamla vänner :-)

    Ha en bra kväll och ta hand om varandra.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tjena..

    Visst är det som du skiver, lika bra att gå på med det tunga artilleriet, skiten ska ut ur kroppen..
    Fatta att det är ju nästan över efter transplantationen, bara "lite" rehab kvar sen.

    Ses till helgen, vi kommer ner hela familjen.

    P

    SvaraRadera
  7. God förmiddag!

    Hoppas det gick bra i mötet med den stora nålen även den här gången. Och håller allt jag har för att värdena är bra!

    Att "slå ut" hela benmärgen låter vansinnigt tungt men man får väl hoppas och tro att det är det enda raka. Vet inte om ni minns den där franska tecknade barn tv-serien om kroppen? Där man får följa hela "världen" inuti kroppen hos en pojke när han skadar sig osv och hur röda och vita blodkroppar dyker upp i form av gubbar och rycker in. Jag tänker mig att här skulle cancercellerna vara mörka elaka gubbar som cellgiftsgubbarna rusar in och slåss mot.

    Jo den är väldigt våldsam den där serien Sons of Anarchy om mc-gänget. Men samtidigt rätt så såpig så man fastnar verkligen som du skriver Mika. Sen är det ju en bonus att Peggy Bundy spelar en av huvudrollerna som maffiamatriark...

    Bamsekramar till er alla från ett mulet men rätt varmt Uppsala

    SvaraRadera
  8. Jesus, det ÄR ju Peggy Bundy, i en roll som Angela Channing. Jag hade missat det.

    Jag väntar på nålen ännu, det är svårt att få kvalitetstid med både läkare och sjuksköterska samtidigt, de har inte fått ihop det ännu.

    SvaraRadera