tisdag 3 maj 2011

Hemmapermis

Lite dagspermis då den 3:e behandlingen är över och värdena fortfarande relativt höga.

Inget svar på ryggmärgsprovet ännu men jag behöver åtminstone en värktablett om dagen för att hålla huvudvärken borta.

Magnus drog en intressant öppning för Monne igår: om nu denna behandling tagit bort alla tumörceller ur benmärgen, och jag antar att även ryggmärgen skall vara OK så kan vi gå vidare till stamcellsbyte direkt eftersom givarna redan är klara.

Det känns som att det är en del som skall gå in för att lyckas med detta men nu sätter jag detta som "best possible outcome".

Har hickat och haft sur mage i onödan i flera dagar, det där fixade de med novalucol och någon losec-liknande tablett. Jag måste börja vara tydligare med vad som plågar mig, det verkar finnas medel mot det mesta (de mesta symptomen alltså, inte givet mot de mesta sjukdomarna tänker jag..)

Skall bli intressant att se Mourinhos taktik då de spelar på bortaplan idag, och med 0-2 i baken. 85 minuters uppställning och sedan två långbollar på Ronaldo? Det KAN gå.

/Mika

6 kommentarer:

  1. Vilken intressant öppning. Låter ju logiskt att dundra på med stamceller så fort uslingarna är på defensiven. Onödigt att vänta till 85 min.

    Kramar från ett svinkallt Kiruna!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Varit på en dagsresa med mor till akadeniska sjukhuset i Uppsala igår. Allt gick bra.
    Men det var lika svinkallt där som här i Kiruna.

    Det där med att bita ihop och inte klaga över småkrämpor är nog ett drag hos många karlar bördiga från tornedalen. Du har nog en släng av det... Tänker närmast på min far som är en av ytterligheterna...

    Nu hoppas vi på att Roger eller Peter snart kan göra en insats och ge frisk benmärg till dig. Vi andra ställer upp med annat, vad som helst!
    Det vet ni väl?!

    Kram, kram <3/Lenita

    SvaraRadera
  3. Siw S från Umeå ringde idag, de hälsade så mycket till er. Hon fick era nummer och skulle slå en signal.

    Tum-hållar-hälsningar från oss på Räfsarstigen.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tore skall göra dig sällskap i fotbollen även om det är på lite avstånd. Han hälsar, att först måste nog Real Madrid slå ner Messi, sedan har de kanske en chans?? Men det blir nog Barcelona mot United i finalen. Njut av stunden med fotbollen!

    Kramar i massor från oss båda !

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vi hoppas att dessa celler nu äntligen skall förstå att dom inte ska bo kvar i din kropp, dom har ingenting där att göra.Nu hoppas vi på nya stamceller som behöver få flytta in och ta plats.
    Saknar er , börjar känna mig frächare så snart kommer jag med buller och bång. Sov gott!
    Kram från oss!!

    SvaraRadera
  6. Hej Mika.

    Hoppas du snart blir golf klar, behöver hjälp med mitt höga handikapp. Kram.
    //Rolle

    SvaraRadera