fredag 6 maj 2011

Sävastbanan öppnar

Från ungefär söndag skall vi ha ca 20 plusgrader i flera dagar. Sävastbanan öppnar på måndag kl 12. Kan man hoppas på fortsatt bra hälsa och lite permis så skall själen få sitt under någon timme eller två...

Snabba Cash är en jäkligt bra film. Joel Kinnaman är sveriges nästa hollywood-stjärna.

Vad händer med Kirunafestivalen? 9 bra år är i och för sig starkt men nu känns det som om förra året bara var en föraning om en förestående nedläggning. Eller tänker man presentera åtminstone EN head-act snart? När Salle höll i detta var det en garanti för innovativa, rykande bokningar. Idag är det en plats för Idol- och melodifestivalsartister som får förlänga sin karriär med en sommar.

TV-tips: "Sapmi sessions" torsdagar i SVT kl 21:30. Svenska och samiska artister träffas i en studio i Vassijaure i 3 dagar för att göra en ny låt. Kul program och, faktiskt, bra låtar. Väntar på det givna albumet med alla låtar från programmet.

/Mika

4 kommentarer:

  1. Det är fortfarande samma bokare ;)

    Imorgon mjukstartar jag säsongen - med bankrattning. Nästa vecka är jag LEDIG:)

    SvaraRadera
  2. Fast jag insåg att Teddybears spelar. De måste man väl ändå kalla en huvudakt? De röjer ju!

    Sapmi sessions med Familjen gissar jag var jättebra? Måste kolla in den, låter som en given hit.

    Hoppas du får komma ut och golfa i veckan. Bra att värdena går ner!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. hahaha...samma bokare, det var faktiskt lite roligt Kuben!

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna hålla fast vid tron att Salle stod för kvalitet och Thorneus för Idol-bokningar.

    SvaraRadera