söndag 29 maj 2011

Mors dag

Grattis mor, svärmor och Monne. Tua har övernattat här och fick med stor (not) inlevelse följa årets bästa fotbollsmatch. Helt annat än jag förväntade mig av ett engelskt lag, förvisso inte med så många engelsmän i laget. Trodde de skulle sparka ner Messi och Xavi per omgående. Istället försökte de spela fotboll och då blev det ju som det blev. Nästan tjänstefel av Ferguson att inte starta med Scholes, ge honom uppdraget att avväpna Barcas anfallsspel och ta en utvisning efter 10 minuter.

Om Rooney hade varit det minsta snygg så hade han räknats på samma nivå som C. Ronaldo m flera. Nu säljer han nog bara tröjor inom Manchesterområdet. Messi däremot behöver inte vara snygg.

Mina vita har gått upp till 1,0 och även trombocyterna stiger, de laddar dock upp mig med ett par blodpåsar inför Umeåresan.

En lite oroande värk mitt emellan skulderbladen, påminner om hur det började då jag hade lunginflammation i 10-årsåldern. Nåväl, sänkan är OK och tempen har inte heller stigit så det kanske bara skulle behöva knäckas i någon kota...?

Efter att ha läst Katarina Wennstams "Alfahannen" så har jag gått bakåt bland hennes utgåvor och har nu läst "Dödergök". Lika otäck och bra som senaste boken. Man undrar dock vad hon varit med om då temat i samtliga hennes böcker verkar vara otäckt och rått våld av män mot kvinnor.

/Mika

3 kommentarer:

  1. Tjena..
    Alla mammor´s dag, ett specielt grattis till "lilla mamma Karin".. Å lilla fru, såklart.
    Lenita ondgör sig över att söner inte är så bra på att uppmärksamma sina mammor, hon har säkert rätt... Not!!
    Synd om henne idag, hon hann bara stiga upp, så fick hon 2 (två) presenter + lite bonus..

    Total utspelning igår, skönt och vackert...

    Vem fan kommer ihåg hur en lunginflammation startade i 10 år´s åldern?!
    Lite alzaimers skadar inte, du vet, man får mindre att oroa sig över, sen behöver man ju inte vara som jag, "Doris i Hitta Nemo"..
    Har jag varit 10 år?
    Har jag haft lunginflammation?

    Stora frågor, som kräver ett svar..

    Elitloppet idag, håller en tumme för skrällen Prince Tagg...

    // Peter

    SvaraRadera
  2. T o m Agnes såg fotboll igår; troligen för att få vara uppe sent snarare än ett genuint fotbollsintresse. Alfahannen har jag inte läst. Har lämnat genusperspektivet för ett tag. Det är ju som det är med det . . .
    Följer barnen med till Umeå? Eftersom jag jobbar halvtid och är klar med kursen i Uppsala så har jag mycket tid (kan skolka också nu när betygen är satta . . . ). Det är bara att frun hör av sig.
    Vi på Smedkroken hoppas att läkarna gör att bra jobb i Umeå.
    Varma kramar sessan, agnes och Le

    SvaraRadera
  3. Elitloppet var en höjdare, trots att jag inte är någon travfantast. Alltid kul när en outsider får skrälla.
    Nu är det bara att kämpa, ända in i kaklet! Tror stenhårt på storebrors immunförsvar. Skickar er så mycket mod och styrka jag förmår! Våra tankar är hos er hela tiden. Hör av er om det är något vi kan göra för att hjälpa till! Stora kramar Åsa m familj.

    SvaraRadera