tisdag 10 maj 2011

Nu rör det på sig (uppdaterat)

Lite minutfärsk rapport:
  • Peter är utvald till stamcellsgivare. Det var hugget som stucket men ålder och motion har tydligen avgjort...
  • v23 skall jag till Umeå för att få en 5-7 dagars cellgiftsbehandling
  • v24 på tisdag e.m skall Peter ner, sedan börjar de ta ut hans benmärg på onsdag / ev även torsdag vid behov. Därefter transfuseras benmärgen till mig.
  • Peter kan åka hem när han orkar, typ torsdag.
  • Vad som händer med mig vet jag inte, jag tänker mig någon månads rehab. Skall bli intressant att kolla med dagens läkarrond om de är medvetna om denna exakta tidsplan här i Luleå?
Övrigt då; mor har anlänt med tåget. Värdena pressas fortfarande: vita ej mätbara, både hb och trombocyter under min nivå så idag får jag både blod och trombocyter.

Detta känns ju riktigt spännande....

Lite uppdatering på detta: det kan vara så att benmärgsprovet först måste vara bra, dvs att jag gått i remission innan de gör detta. I vart fall är prognosen mycket bättre om så är fallet. Men som sagt, den här har tagit, något annat finns inte. Pac-man rapar varje kväll och silar dåliga vita mellan tänderna.

/Mika

18 kommentarer:

  1. Kanon!! Nu är det bara och sikta på det du skall bli till hösten. Peter som givare då blir Du nog ingen Dodge- boy , men det kommer en ny WV - bubbla till 2012 kram

    SvaraRadera
  2. Härliga nyheter, detta kommer att gå fint! Stor kram till bröderna Lindehag från Åsa m. familj.

    SvaraRadera
  3. OJ, nu går det undan. Spännande att höra vad man tror om återhämtningen. Håll dig undan från alla baciller nu, tänk...Michael Jackson ;)

    SvaraRadera
  4. Underbart!

    Micke jag tror att du kommer att återhämta dig snabbt.

    Många varma kramar till Peter och Roger som ställer upp.

    Kramar i massor till dig också!

    SvaraRadera
  5. Vilka nyheter! Det känns som ett jättekliv frammåt! Snacka om att vara en urstark typ!

    Du kommer att greja transplantationen åxå :)

    Många kramar från svägerskan som packar väskorna den 17:e juni och brassar ner med lillbilen till
    Sävast

    SvaraRadera
  6. Roligt att höra att det rör sig åt rätt håll. Två konsekvenser av att få mellanbrodern som givare måste ju vara att du konsekvent kommer att greppa ner på drivern samt bli en mästare på att trashtalka medspelarna;)

    Själv är jag lite skakig då jag om dryga timmen ska föredra en affär i vår styrelse. En hel del personer med väldigt mycket erfarenhet i den styrelsen...tror bestämt att jag får dricka kaffet lite senare idag.

    SvaraRadera
  7. Hej och grattis! Vilka goda nyheter! Kramar från oss på smedkroken 3

    SvaraRadera
  8. Skönt att det går åt rätt håll. Du kommer att fixa transplantationen med. Håller tummar o tår.
    Vilken underbar familj du har!!!
    Kram faster Gunilla o Gunnar

    SvaraRadera
  9. Hurra, det låter otroligt positivt att de redan planerat för nästa steg!

    Jag kommer ned samma helg som sirran, inget datum bestämt ännu. Sen har jag tre veckors semester som jag kan göra av lite vad som behövs.

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Håll fast vid den positiva känslan och åk med i medvinden...åk så fort att de elaka vita inte har en chans att haka på!!

    Blir så glad av att läsa vad du skriver.

    Kram från oss på Rödinggränd.

    SvaraRadera
  11. Riktigt kul!!!
    Sånt här blir man glad av att höra!!!

    Kör så det ryker!!!!

    Kramar från Vickan å Peter

    SvaraRadera
  12. Roligt att höra att det finns en datum satt plan.
    Kram//Rolle

    SvaraRadera
  13. Vilka goda nyheter, vad glad jag blir, trallallallaa.

    Fortsätt så här med din styrka och ditt positiva tänkande så har dom vita inte en chans.

    Kramar i massor till er

    SvaraRadera
  14. Tjena alla..

    Liten kommentar till Micke:

    Jag har haft ett lååångt samtal med läkare i Ume, Mika komer bara få mitt immunförvar, hade han fått så ta del av mitt golfpsyket/trashtalk eller min nedgreppade driver, så hade jag inte ställt upp..

    Fy fan vilken mardröm att få möta min egen kopia på golfbanan..
    Jag skulle nog vika ner mig..

    Sen kan man ju fundera lite runt bilkörning oxå, Monne hade haft problem...

    Nä fy fasen, vad kul de ska bli att åka ner till Ume, den resan ser jag fram emot..

    //Mittemellan

    SvaraRadera
  15. Vad härligt nu kör vi!

    Till hela klanen Lindehag % Co: Snickargatan står till ert förfogande under hela Umeåperioden! Ni är mer än välkomna att bo och använda vårt hus så mycket ni vill. Är det något annat vi kan hjälpa till med så säg bara till!

    SvaraRadera
  16. Glada nyheter! Härligt! nu känns det som att ni har halkat in på rätt bana igen. Vi kommer helgen v 23 och kan ansvara för hus och barn ifall frun vill vara nere med dig i Umeå...men jag hoppas att vi kan komma en helg lite tidigare också...Kram från oss

    SvaraRadera
  17. Tack fam Jarlenfors, det kommer säkert finnas ett sådant behov.

    SvaraRadera
  18. Oj så roligt med kuliga nyheter:)

    På vägen hem från jobb i Skellefteå lyckades jag lyssna på mormor Eivor på radon, intervjuad av Radio Norrbotten, hon verkade hur medievan som helst.

    SvaraRadera