fredag 27 maj 2011

Nytt mod

Efter att ha tillåtit oss lite självömkan i någon dag har vi repat nytt mod. Egentligen är det ju så här: vi har hela tiden vetat att det skall bli en transplantation, och den i sig är ju inte speciellt farlig. Det finns läkemedel och metoder för att motverka alla problem som kan dyka upp. Skillnaden är att vi går in i det med leukemiceller kvar vilket då kräver att den nya benmärgen skall orka bekämpa dem. Jag tror på kraften i storebrors immunförsvar.

En annan bra grej som blev klar idag är att vi lyckades få allt framflyttat en vecka, vi åker alltså ner redan nu på måndag, börjar med cellgifterna på tisdag och gör transplantationen torsdan därefter (9/6). Peter kommer ner på tisdag 7/6 och gör sin grej.

Med anledning av ovanstående har jag idag genomgått en hel del tester av hjärta, njurar och lungor. De vill ha koll på att dessa fungerar som de ska för att genomföra behandlingen.

Det var ett ganska starkt inlägg igår och många har reagerat därefter och hört av sig med mycket stöd, vilket känns oerhört bra. En del har tydligen problem att göra nya kommentarer. Om ni inte får de att fungera så hör av er så kan vi göra inbjudan på nytt så kommer det säkert igång igen.

/Mika


En kväll med gänget....



Pålle och Mika

Kolla in snyggingarna!!



Vi hade ett snack med kuratorn igår, vilket var både skönt och otroligt jobbigt på samma gång. Vissa saker kanske man inte vill ska vara ogjorda och det är bra att göra ett aktivt val sa hon. Vad valet är, får var och en avgöra. Jag har kollat igenom foton och hittade en massa härliga händelser som jag blev glad av.
/Monne

11 kommentarer:

  1. Hej,
    det är många som har problem med att skicka kommentarer på bloggen. Pröva att logga ut och logga in ingen för att komma in på rätt sätt. Jag kan också ta bort er och sätta till er igen om det inte skulle funka.
    /Monne

    SvaraRadera
  2. Det låter underbart att det är klart med det nya datumet o. jag antar att hjärta njurar o lungor är "fit for fight". Skönt att höra att ni är så otroligt starka fysiskt!!
    Varma kramar o kämpa på. Vi håller tummar o tår.

    SvaraRadera
  3. Herregud, lite självömkan är väl det minsta du kan tillåta dig att känna i dessa stunder. Vi skickar mängder av tankar, kramar och styrka till alla i familjen. Varma hälsningar från sessan och kina i ett regnigt Uppsala.

    SvaraRadera
  4. Så ska det låta, bra att det gick att få det tidigarelagt. Och det kan jag säga, efter att
    ha sett storebror svinga golfboll tvärs över luleälven med juniorklubba så betvivlar jag inte
    den kraft som komma skall!
    /Le

    SvaraRadera
  5. Go morgon..
    Back in business, haft problem med bloggen, vi har inte kunnat kommentera...

    Vi fick ju ett bra besked igår, allt flyttas fram 1 vecka.
    Mina sista prover är analyserade och godkända, enl sjuksyrran Magnus är jag frisk som en nötkärna, har känts lite konstigt att bli så "genomlyst"..
    Tankarna har skenat iväg ibland, tänk om dom hittar något.
    På samma gång som jag blir glad över att ha blivit godkänd, så blir det tudelat, varför ska jag vara så jävla frisk och du, Mika så förbannat sjuk..

    Nä, det är som du skiver, bara att bryta ihop, för att sen komma igen.

    Jag har en underlig känsla av att detta kommer gå bra, jag känner mig otroligt stark, vilket du också kommer att göra efter donationen, det blir en kamp under några veckor, men du får aldrig slut tro.
    Tron försätter berg...

    F.ö ser jag detta som en stor-stor ära, att få göra detta tillsammans med dig, Monne, Joe och Tua.
    Att kunna hjälpa dig tillbaka till ett normalt liv, det går inte riktig att förstå..

    Av någon anledning dök det upp en låt i huvudet, går något i stil med "just idag är jag stark"... måste in på spotify å söka.

    // P

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas jag slipper din Alzheimers i alla fall. FREDRIK heter han, sjuksyrran i Umeå.

    Det där är ju knarkar-Kenta, från melodifestivalen, någon gång omkring 1980.

    SvaraRadera
  7. He-he...
    Nä, du kommer inte undan...
    Undrar vem den där Magnus är??

    Namndysleksi... de går att leva med..

    //P

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar bror du har!!! Micke du ska se att det kommer att gå bra med så bra gener ni besitter. För övrigt vilka härliga foton.
    Lycka till / faster

    SvaraRadera
  9. Snygga bilder helt klart, Maja tittade en stund sen sa hon..Pappa du ser ju ut som Hitler!, kul unge hon har ju antagligen aldrig sett serien "Magnum" med Tom Selleck, man är ju en kopia speciellt med det håriga bröstet som tillägg, Quben's Joey Tempest frilla är grym i tågkupen.. jag har för mig att jag o Robban kom från en klassresa från Göteborg, vi mötte Quben på tåget av en slump och började genast busa o jaga brudar (nä jag skoja, vi tordes inte!) men kul var det!, länge sen man sett bilder från den tiden.. bra att ni kan påbörja behandling så tidigt som möjligt, Peter har en härlig inställning, den smittar av sig!, hepp där gjorde Rooney 1-1,undrar om inte Manchester huliganerna vinner ikväll, måste gå o kolla!, kramar från oss!

    SvaraRadera
  10. Har äntligen kunnat logga in på kommentarsidan!Vi har kunnat läsa och följt er resa och är på alla sätt med er i tankar ch önskningar!!För oss känns det fantastiskt att det finns så många som engagerar sig ,vilken styrka som så väl behövs!!Vi hoppas och tror att resan som börjar på måndag får ett lyckligt slut!! Du har ett bra go Micke och många suportrar plus en underbar familj.Alla vi ska hjälpa dig!!Jättekramar till er alla!!!!!

    SvaraRadera
  11. Nu kan jag skicka en kommentar igen det funkar. Göran har varit hos bilprovningen, gamlingen är i god kondition ännu, några småfel: torkarblad, en lampa det är överkommligt. Nu håller vi tummarna för denna resa som har börjat för oss alla i familjen. Vi tror på läkarvetenskapen. Kram mamma Karin

    SvaraRadera