fredag 6 maj 2011

Lite värden då..

vita fortsätter ner till 0,2. Mina höga trombocyter har börjat sjunka rejält men är ändå på över 70, transfusioner har jag ju fått då jag gått under 10.

De verkar vara helt inne på benmärgstransplantation direkt, om denna behandling tagit. Någon ny cellgiftsomgång före transplantation verkar det då inte bli, risken är att jag annars blir lite "immun" mot behandlingen eftersom jag redan som det är inte reagerat på dem som förväntat.

Sedan är det ju tyvärr så att det kommer dröja kanske en dryg vecka innan nästa benmärgsprov tas och sedan ytterligare några dagar för svaret...

/Mika

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Varför väntar de så länge med benmärgsprovet?

    SvaraRadera
  2. Ingen idé att ta benmärgsprov förrän värdena först gått ner och sedan vänt upp.

    Så länge värden är så låga så kommer man inte hitta något i benmärgen, det finns ju varken sjuka eller friska celler där. När värden går upp igen så ser man om de sjuka cellerna kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Ok.Hoppas du kommer ut lite till helgen. Det är säkert fint i stugan nu.

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Kommer man att köra cellgift efter transplantationen också? Eller är det "klart".

    SvaraRadera
  5. Inte efter men man borde köra före transplantationen. Frågade om det idag, men han kanske missuppfattade och sade att det inte blir någon mer behandling.

    Magnus kanske dock räknar den cellgiftsbehandlingen till själva transplantationen och det var därför han sade att det inte skulle köras någon fler behandling.

    SvaraRadera
  6. Om allt går som det ska är du med andra ord i slag till Sävast open ;)

    Ett Spotify tips. Den vassa eggen med Uffe, nostalgi.

    SvaraRadera
  7. ..,.jag tror att den hunden heter Chans..

    SvaraRadera