lördag 21 maj 2011

Fortsatt låga värden

Vita har sjunkit till 0,19. Trombocyter 20 och HB 85.

Feber under gårdagen, så det blev mest att ligga på soffan när jag var hemma. Jag har dock inte någon feber nu.

På rekommendation av Lars Franck så läser jag "Övertygelsens kraft" av Gregg Braden. Den är lite "out there" och behöver smältas en aning men som av en händelse såg vi "Inception" igår med Leonardo DiCaprio som tangerar idéerna från "The Matrix". Bl a dessa tankar återkommer i Gregg Bradens bok.

Monne är på spännande uppdrag just nu, men vi får nog återkomma med mer information när vi fått OK på det.

Hjalmar storfiskaren med härliga rödingar.

4 kommentarer:

  1. På tal om envis, lång kamp såg vi filmen "Conviction" igår med Hilary Swank bl a. Handlar om en tjej vars bror döms för mord, men hon är så övertygad om hans oskuld och att systemet lurat honom att hon läser till jurist bara för att hjälpa honom. Bra film som visar att viljan kan ta en långt.

    Här blåser det som tusan, annars hade det kunnat vara picknickväder. Men vi hoppas ändå vinden ska lugna ned sig till kvällen då grillfest hos Olivia väntar.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Leinster vann Heineken cup efter en superb återhämtning under andra halvlek. Northhampton hade kopplat greppet och ledde med 22 - 3 efter första halvlek. När slutsignalen ljöd hade Leinster vänt till 33 -22 efter en magnifik historisk andra halvlek, otroligt! Heineken cup är motsvarigheten till Champions League i fotboll. Leinster är en av fyra provinser i Irland och den provins där huvudstaden Dublin finns.

    Sköt om er! Allt kommer att ordna sig och bli bra!

    SvaraRadera
  3. Tjena quben!, tiden går fort, vad vad det du skrev 10v. sen beskedet, jag var faktiskt på väg till Lule denna helg för att springa halvmaran, jag hade börjat träna osv. inte tillräckligt men jag hade nog lufsat igenom de 21km på 2-2,5tim, på torsdag blev det haveri i KK4 så jag fick omprioritera o jobba istället denna helg, skulle springa med Borren o Gun, Gun sprang på 1.49, Borren lyckades med en annorlunda grej vid efteranmälan blev det error i hela datasystemet när dom skulle skriva in hans namn, så han fick inte springa, det var omöjligt att få ut nummerlappen till ett sådant namn..jag tror han ljuger:), ha det bra, varma hälsningar till dig, Monne o barnen!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Sitter på tåget m grabbarna på väg hem.
    Hoppas ni har haft en härlig dag i stugan idag.
    Hittade man lä för blåsten var det ju riktigt varmt.

    Peter har golfat och jag har städat lite.
    Bl.a dammsugat upp alla äckliga flugor, som ligger döda i klasar på övervåningen varje gång vi kommer till stugan.

    Nu håller vi tummarna för att provsvaren ska vara bra!

    Kram/Lenita

    SvaraRadera