måndag 11 april 2011

Ballongfri

Lång väntan, ända till kl 17 innan Anton från Näsa-Hals-Öra kom upp för att befria mig från näsballongen. Grymt skönt, har haft konstant huvudvärd och tryck runt ena ögat.

De neutrofila vita blodkropparna, immunförsvaret alltså, är nere på 0,05 vilket ju är ungefär så lågt som det kan vara. De totala vita blodkropparna blir man lite fundersam över, bottnade på 0,9 i lördags och har till idag stigit till 1,2. Kan det vara riktigt bra om jag återigen stiger för snabbt? Måste kolla detta med läkarna imorgon.

Det gjorde fysiskt ont att se McIlroys genomklappning.

Joe skall sova över här inatt och får vara ledig från skolan imorgon, mysigt.

/Mika

Angående att vara donator: de enda som de kollar är helsyskon eftersom helsyskon har störst chans att matcha. Matchningsmöjligheten för exv. en kusin är lika stor som vem som helst. Efter syskonen går de ut på de donationsregister som finns i Sverige och världen.

Om man vill vara donator så kan man anmäla sig till sjukvården (blodgivningen tror jag), jag tror dock inte att man kan säga att "jag vill endast vara donator för XX"....

9 kommentarer:

  1. Aha, du fick coola Anton. Syrrans rumskompis. Förutom att vara doktor är han smed, medeltidsintresserad, och har en firma som pysslar med latex!?!?

    Hoppas ni får en helt odramatisk natt utan blod och zombies .

    Sanne - nu i ett vårsoligt Kiruna.

    SvaraRadera
  2. Hej hoppas att Joe kan somna i den miljön. Skönt att du blev av med ballongen, och håller tummarna att inget näsblod kommer igång igen. Idag har vi haft strålande väder +10gr. Christer har också anmält sig som ev. donator till benmärg, det känns skönt att flera vill donera i släkten då kanske någon stämmer. Jag har hört att man inte får lämna blod efter att man fyllt 59 år då är ju jag säkert urtidsmänniska till benmärgsdonation tyvärr. Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Skönt att ballongen är ute nu. Hörde att vi får rå om barnen några dagar. Vi skall försöka skämma bort dom riktigt ordentligt.

    Hoppas ni sover gott.

    Kramar från Mommo och Moffa

    SvaraRadera
  4. Skönt att ballongen är borta! Du får se det som en delseger.

    Sprang på Martin vid riksdagshuset idag. Han hälsade! Jag och Henrik tog en långpromenad från Odenplan till Gullmarsplan.

    Vill också komma och rå om er snart igen!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får en mysig natt/morgon med Joe!

    Nu ska jag krypa till kojs med min lilla unge som
    i lördags bet upp ett stort jack i tungan efter att ha ramlat mot en stubbe.
    - Mamma...jag tror att det är bra att ha tutte hela tiden när man har ont i tungan...
    hon är inte dum inte...!

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon,

    Hoppas att far och son haft en riktigt mysig kväll och att ni nu får njuta en frukost tillsammas. Blir det film el tv sedan?

    Hoppas att du håller dig borta från näsblod ett tag framöver. Låter inte kul med ballong i näsan.

    Själv kryper jag här hemma. Ischiasen som slog till för någon vecka sedan gick tillbaka men det sade bara "pang" natten mellan fre-lör. Förhoppningsvis klarar jag mig från diskbråck. NU gäller det att börja träna för allt vad tygen håller. Kanske inte helt fel med någon muskel i ryggen! Sjukgymnasten i morgon! Turkiet resan kändes ett tag i fara. När man inte kan sitta så är en 4,5 timmars flygning ingen höjdare. Vågar nästan inte skrämma Vickan & Pello :-) Vi får hoppas på det bästa - fram förallt när det gäller dig. Ryggont blir relativt när jag tänker på vad du/ni går igenom just nu och fram över.

    Njut så gott av dagen tillsammans.

    Hälsa alla!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Låter skönt! Det har varit ett par jobbiga dagar att läsa bloggen och se allt du behövt stå ut med. Som kuriosa kan nämnas att McIlroy benämns Irish i brittisk media när han klappar igenom medan han anses Brittish vid framgång. Motsvarande gällde förövrigt George Best när det begav sig samt likaledes ett stort antal övriga sport och filmvirtouser med irländsk påbrå och någon form av brittisk connection.

    SvaraRadera
  8. Hej på er!
    Vad skönt att det där med näsan löste sig!
    Fick märkliga bilder från alla Ailen filmer jag sett, när jag läste om "dramat"...

    Hoppas ni har haft det mysigt,du och Joe.
    Inga zombies... Tänk att patienterna vid besöken hos "Gammel" satte såna djupa spår.

    Vi ses till påsk. Hoppas på väder, så vi kan ta en tur till fjälls med barnen.

    Kram/Lenita

    SvaraRadera
  9. Fick mail från Monno med bild på er två i var sin säng, hoppas Joe har kunnat sova på "dårhuset" Nog är det bra Joe med detta dårhus, där blir ju pappa frisk. Apropå donatorer, då vet vi att inga erbjudande gäller, det kan bli vem som helst huga. Hoppas på en bra denna dag. Harry hälsar Kram Mamma,

    SvaraRadera