söndag 10 april 2011

Hell day..

Som Sanne skrev är det tur att några är bra på näsblod. Kanske får vi träffa Anette imorgon då Mikas "näsballong" ska tas bort?

Hur kom då näsballongen dit? Jo, efter att Mika blött näsblod i ca 3 timmar, de hade då försökt med diverse blodstillande ampuller, vadd, bränna blodkärl, suga ut slemklumpar, ispåse, tabletter, trobocyttillskott mm var alternativet att sätta in en ballong i näsan som är fylld med saltvatten. Ballongen stoppade blodflödet och nu ska den sitta inne till imorgon. Nackdelen är att den inte är så skön och har hållt oss vakna mer eller mindre i natt.

I förrgår kände jag mig cool vad gällde blödningen... men igår var det hjärtklappning, illamående, andnöd och hjärtstillestånd som gällde. Jag tror jag behöver losec och betablockerare.
/Monne

Det har varit alldeles för lite äckelhistorier här så jag kan återge gårdagens kamp som läkaren förde i dels mina näshålor och dels i svalget för att få bort den blod/slemklump som bildats av allt blod som åkt bakåt då de försökte fylla igen näshålan.

30 minuters sugande och grävande innan en gigantisk klump föll ner i halsen, jag lyckades harkla ur mig en 0,5 kilos klump som vi sedan fick kalla in licensierad jägare för att avliva.

Det var ingen bra dag igår.

/Mika

7 kommentarer:

  1. Hoppas, ni får syrran nästa gång, hon är tydligen riktigt bra på att bränna på rätt ställe. Tur att ni laddat med Dexter och är van att se blod..... ha en så bra dag det går. Nu skall vi ut i ett grå mulet. Kirun

    SvaraRadera
  2. Aj, aj . . . snart behöver nog hustrun sövas ned när du behandlas. Det låter inget vidare med en sån stor klump. Hoppas du får det lugnare nu och kan sova lite efter den dramatiken (då behövs nog ingen fiktion).
    Varma kramar från sessan

    SvaraRadera
  3. Tänker på er! Sådana upplevelser är inte alls roliga! Hoppas på mindre sånt här framöver.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. usch, det låter mindre trevligt.Hoppas ni får bättre sömn i natt. Kram på er1

    SvaraRadera
  5. Här kommer länken till

    http//gooliatt.wordpress.com

    SvaraRadera
  6. äähh blää urk... nästa gång ni behöver en licensierad jägare ring mig eftersom jag är nog enda med jägarlicens över 15 år utan att skjutit ner ngt levande så en 0,5 kg slem/blodklump är helt ok att få avliva (bara den inte rör sig för mycket.

    Hoppas mindre obehag framöver.
    Stora jägarkramar till hela familjen.

    SvaraRadera