onsdag 6 april 2011

Vinterkräksjuka på avdelningen

Det är lite kaosartat på avdelningen sedan igår. Tydligen går vinterkräksjuka och mycket restriktioner gäller avs mat. Personalen har olika rum som de endast går in i.

Utifrån mina värden så är jag inte isolerad nu men blir det ändå eftersom de inte vill att jag lämnar rummet som det är nu. Jag har ju dessutom julgranen med alla påsar att dra på.

US Masters på SVT blir perfekt, måste nog försöka sova lite under dagarna för som det är nu så smäller jag av omkring kl 22.

På youtube kan man se en hel del program där folk lagt ut 10-minuters sekvenser i flera delar. Såg Thin Lizzy-dokumentären av serien "behind the music: xxx" som görs av någon engelsk kanal (VH?). Riktigt bra.

/Mika


Igår fick barnen se pappas nya frisyr. Tua tyckte nog inte att det var så farligt. -Du har ju kvar hår! var hennes kommentar. De har också börjat förlika sig med tanken att sova över på lassa. Zombiesarna har ju inte dykt upp en enda gång...
/Monne

11 kommentarer:

  1. Hittade en blogg via Facebook-gruppen Blodcancerförbundet i Sverige. Han heter också Micke, har AML och spelar golf. Tydligen har han ganska liknande historia som du. Efter första cellgiftet hade han kvar 20 % cancerceller, men efter andra - den kraftiga varianten - var de nere på 3 %.

    Nu ska han snart få transplantation i Umeå.

    Se här:

    http://mickeleukemi.wordpress.com/

    Sista dan med cellgifter! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Apropå dokumentärer...en bra dokumentärserie som jag kan rekommendera är om en grupp bergklättrare som ska bestiga Mount Everest. Alla beslut tas av en gubbe som sitter och styr från ett basläger och som alltså inte själv är med i klättringen. Ruskigt intressant. Många viljor och tuffa beslut.

    Gå in på www.enepal.tv och skriv "top of the world" i sökfältet så hittar du alla episoder.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du verkar stark trots tuff behandling. Agnes undrar dock hur länge du ska ha "den där frisyren?" Hon hävdar att den är kortare än pappas men därom är vi nog oense.
    Vad bra att svärmors "huskur" hjälper och att tänder och mun fått hjälp.
    Kramar från Smedkroken

    SvaraRadera
  4. Fan vilket lästips Maria, du måste provläsa igenom sånt där innan du tipsar mig. Det var ju en riktig positiv kille som skrev den bloggen (ironi). Hur han lyckats få siffror som 20-25% chans att överleva vet jag inte men han verkar isåfall ha frispåkigare läkare än vad jag har.
    ;)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig Mika. Snabbläste lite i den bloggen och undrade om ni båda verkligen har samma sjukdom...Utåt sett har du en långt mycket coolare inställning till det du går igenom. Den kommer att ta dig hela vägen in i mål. Du kommer att vinna över alla elaka celler, de har inte en chans! Heja Mika, vilken krigare du är!
    Kram, Åsa

    SvaraRadera
  6. Ajdå, jag läste inte igenom alla inlägg, men han lade in ett inlägg på Facebook som tydde på att det gick väldigt bra allting.

    Ska vara mer noggrann med tips i fortsättningen!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vänta nu, jag har läst bloggen lite mer noggrannt och det var ju utan transplantation han hade låga chanser att bli botad på bara cellgift. Han verkade ju väldigt taggad inför transplantationen som kan döda all cancer, och att värderna ser bra ut inför transplantationen.

    Har läst lite om transplantation också, och tydligen är isolering där ungefär likadant som på Sunderbyn, alltså att man får ta emot helt friska personer på besök, vara ute och röra sig och sådär.

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Ebbas youtube tips är askungen, finns på Bulgariska också;)

    SvaraRadera
  9. Jag känner mig nu helt kärnfrisk. Kan man komma på besök fast det finns kräksjuka på avdelningen. Vilka tider är det som gäller?

    SvaraRadera
  10. Dygnet runt faktiskt, men jag är nog mer inne på 08-21 ungefär.

    SvaraRadera
  11. Generösa tider, jag kikar förbi imorgon. Kollar av med Monne eller här att du är i form. Ha en bra Golfkväll, såg att man kan slå lite boll inomhus i Sävast nu. Enligt sportspegelns vetenskapliga undersökning så lär man ju sig en hel del på att endast se på golf också så jag kanske också ägnar mig åt TV.

    SvaraRadera