söndag 17 april 2011

Barnfritt

Monne och jag fördriver tiden med lite filmer, serier och korsord. Barnen trivs uppe i stan och var igår ute med farbröderna på fiskafänge med skoter.

Fick just in morgonens värden och konstaterar att mitt HB-värde var över 100, vilket borde vara första gången sedan i januari. Vita blodkropparna hade stigit en aning till 1,6. Får väl höra imorgon med läkarna vad de tror om detta. Går det för snabbt uppåt igen?

Monne hade hört om någon som sade att allt som man äter smakade diesel i flera veckor efter att ha fått cellgifter. Jag upplever det kanske inte som diesel, men inte långt ifrån, jag känner inte just någon smak alls. Igår piffades pasta carbonaran upp av ett glas rött som hustrun tagit med i pet-flaska hemifrån. Kanske detta är orsaken till mitt ökade hb-värde?

Tittar ut på vädret och funderar var de utlovade högtrycket är? Småmulet och blåsigt. Vi hade tänkt oss att höra oss för om lite permis och åka till stugan en sväng, men vi nöjer oss nog med att hänga utanför sjukhuset idag.

Cessans filmbidrag "Himlen var oskyldigt blå" var en riktigt bra rulle. Fina 70-talsmiljöer och trovärdigt gjord.

/Mika

8 kommentarer:

  1. Hej Marja Leena gav ett tips: Monne ska koka en rödbeta och du ska äta den, bra för blodvärdet enl henne. Om du inte gillar kokt rödabeta i vanliga fall kan du äta det nu då du inte käner någon smak. En varje dag ska du äta,förresten finns det färska rödbetor att köpa nu på våren- jag vet inte Kul att barnen får fara ut på skotersafari i Kiruna, vädret är nog inte bästa tänkbara i Kra nu. Vi hade sol på morgonen men nu ser det ut att mulna på, får gå på en promenad. Hoppas ni kan gå ut och få frisk luft, men inte för långt. Kram Mamma Karin

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att filmen var bra! L-E och jag såg "The Town" häromkvällen med Ben Affleck; en film som får en att heja på skurkarna.
    Sitter och pluggar och har också hunnit med en runda runt Skurholmsfjärden- mycket folk ute. Evy Palm känns dock långt borta. . . Även om hon är 20 år äldre.
    Härligt för barnen att vara med kusiner, köra skoter och byta miljö nu på påsklovet.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sitter i stugan och väntar på att maten ska bli klar. Det blir Stinas kyckling. Den sköter sig själv medan man pular på här.

    Vattnet är inkopplat och nya kaminen blåser på go´ värme som sprider sig i stugan. Bra köp!

    Glömde Callles xbox 360 hemmma, han är inte så nöjd.

    Mattis har det gott där hemma, mommo har försett honom med mat.

    Vi får höras. Tyvärr är vi lite snoriga för tillfället, och törs inte utsätta dig för våra baciller. Tur att det finns telefon och dator.

    Kram Lenita

    SvaraRadera
  4. Kroppsarbete finns det säkert gott om för Calle att roa sig med.

    /Mika

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Har haft en jätteseg helg, Henrik har åkt till Riksgränsen och jag har inte lyckats hitta på något med någon kompis. Så jag har mest bara degat hemma trots strålande solsken. Men nu tog jag mig samman här på eftermiddagen och tog en promenad då jag såg tre harar skutta runt! Sen planterade jag om mina växter på balkongen, det har kommit en liten rabarber!

    Titta här:
    http://instagr.am/p/DQcCR/

    Instagram är för övrigt en rolig kameraapp till iPhone, där man kan lägga filer på sina bilder. Det "negativa" är att alla bilder blir utlagda på webben, det roliga är att man kan få followers och sådär.

    Förresten; Troligen kan jag komma 2-8 maj men jag måste kolla det med min chef först.

    Nu ska jag ta tag i middagen, vilket tänkte bli en pastasallad. Typiskt somrigt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Nu är barnen hos Nina och Tobbe och vi är på jobbet. I bilen på väg till Kurravaara visade både Joe och Tua att de har hål i sina handskar. Undrar om det vore en bra ide att köpa nya som påskpresent? Tänkte i så fall ta dem med till Inter Sport imorgon. Ni kan väl tycka till om det är en bra ide!!

    Hoppas, hoppas att värdena i blodet är åt det positiva hållet.

    Sköt om er!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  7. Jag kan komma v. 18! Och som jag förstod det kommer Carina också på torsdagen.

    Så jag är hos er från iaf måndag-söndag och vi båda från torsdag och över helgen.

    Ska bli fint att träffa er!

    Kramar!

    SvaraRadera