fredag 29 april 2011

Dag 2

Andra dagen påbörjad av denna cellgiftskur. Känner inget märkvärdigt av första dagen. Vita blodkropparna har sjunkit rejält från 25 till 12 (normalvärdet är max 8,8 men vi skall ju ner till ungefär noll i och med behandlingen).

Trobocyterna som under den låga perioden legat omkring 10-20 (fick tillskott när jag gick under 15) och som ser till att blodet koaguleras har ökat dramatiskt när värdena åter började stiga. Imorse låg detta på 637, ett normalvärde är under 300. Betyder det att jag, likt Volwerine, skulle kunna skära mig och sedan se med blotta ögat hur såret sluter sig igen?

Mängden vätska som matas in är väl ca 4 liter per dag så nära ett kilos viktökning från igår till idag.

Klarade mig från huvudvärk imorse. Körde helt enkelt taktiken att inte kliva upp ur sängen, åt frukost och klädde mig halvliggande. Eller så kanske helt enkelt orsaken till huvudvärken försvunnnit? Jag fick ju en spruta cellgifter i ryggmärgen i onsdags, kanske den som fått ner ev otrevligheter som vuxit där?

Är Mourinho samma dödgrävare för fotbollen som Lasse Falck en gång var för hockeyn, i Huddinge?

/Mika

1 kommentar:

  1. Skönt att du slapp morgonhuvudvärken.Såg slutet på Real Madrid och Barcelona häromkvällen och Messis mål- vilken spelare-fantastisk. Samma kväll var L-E och jag på konsert- Lloyd Cole- hade ingen aning vem han var- men det hade tydligen alla 40-taggare som fyllde Kulturens Hus lilla sal.
    Nästa vecka Uppsala i två dagar för studier och passar också på att träffa minisystern (på alla sätt och vis). Vi ses!

    SvaraRadera