torsdag 14 april 2011

Det är lätt att tycka synd om sig själv...

…Mika sjuk, Joe sjuk, ingen middag, skotern står kvar på gräsmattan...
Tur att jag läst Pellos bok, Tisdagar med Morrie. Morrie som drabbats av ALS, väljer att endast en gång per dag tillåta sig att fastna i självömkan. På morgonen när han stiger upp, gråter han 10 minuter åt hur djävligt han mår, sen får det vara nog. Han måste ju hinna leva också.
Så med Morries tankar i sinnet,  lyckades jag laga middag och flytta skotern utan att en enda tyck- synd-om-mig-tår kom. Och Joe är faktiskt pigg som en mört! Mika var faktiskt också ganska pigg när jag hälsade på honom idag.
Jag var faktiskt istället ganska stolt över att jag lyckades parkera skotern på sommarförvaringsplatsen utan större problem.
Nyfiken på boken? Läs recension på:  http://www.kanalen.org/bok/rec.php?id=97
/Monne


                                              Skotern stod ju inte ens på gräsmattan.

7 kommentarer:

  1. Mika och Monne!

    Tillsammans kommer ni att göra underverk! Ni är så underbart unika människor båda två.

    Ni finns ständigt i våra tankar och vi försöker skicka styrkekramar till er varje dag.

    Och till sist, det är inte farligt att tycka synd om sig själv bara man som han i boken kämpar vidare efter varje tycka synd.

    Hoppas ni båda sover vid det här laget.

    Kramar från Mamma Eivor och Tore

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du tillåter dig att vara lessen en stund. 10 minuter låter dock hemskt lite. Min favorittrösterska är faktiskt Kristina Lugn hon är riktigt klok. Morrie gillade jag också trots snålheten.

    SvaraRadera
  3. Man "måste" bryta ihop ibland för att orka gå vidare. Du är en superkvinna på alla sätt och vis.

    Saknar dig,

    Kram

    SvaraRadera
  4. Instämmer med föregående bloggare, du är super som klarat av skotern på egen hand, bytt till vinterdäck i höstas alldeles själv. Står vid min sons sida i vått och torrt, tar hand om mina älskade barnbarn. Tycka synd om sig själv är tillåtetet men glöm inte att ibland säga Hurra vad jag är bra. Det säger jag när jag tex lyckats skruva i en skruv efter att först ha förstått åt vilket håll man skruvar. Kram till hela familjen.

    SvaraRadera
  5. Jättebra gjort sirran med skotern och allt annat som du orkat med den här tiden! Det är bra att gråta, för då får man bort ångesten ur kroppen och man blir avslappnad. Brukar gråta ibland när jag diskar. Det passar som ihop att rena disken och rena sig själv på samma gång. Kan i och för sig ha en koppling till att jag lyssnar på lugna favoriter samtidigt..

    Min iPhone har dött, och jag har ägnat halva natten samt halva morgonen åt att återuppliva den. Jag är på god väg, men PUK-koden vill inte fungera. Man kan tycka att det är löjligt att försöka göra så mycket för att rädda en iPhone, men du vet säkert hur det är vid det här laget.. Den har blivit som en kär vän.

    Träffade också Elmina igår som är här i stan just nu. Hon har tre år kvar på sin designutbildning, känns som en evighet. Hon kommer bli kvar i Brighton lääänge med andra ord. Men det är fint att hon kommer hit lite då och då! Hon hälsade!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Du vet att du är min idol...det gör ingenting att man är ledsen.......det måste man få vara för att orka gå vidare....35 års vänskap är någonting stort...längtar till när Joe och Tua kommer ,önskar bara att ni kunde vara med...saknar er! Kram till er båda.

    SvaraRadera
  7. 35 års vänskap.. shit, hur gamla är ni egentligen?? ;) Igår fick jag ett gapskratt på ett arbetsmöte när jag berättade att jag gick ut gymnasiet 2001. Den äldsta gick ut när det inte ens fanns gymnasieskola..

    Jag kontrade med att jag använt sociala medier sen 1998. Pah!

    Saknar er också, kommer bli trist att ha en påsk utan er!

    Kramar!

    SvaraRadera