fredag 8 april 2011

Inga stora förändringar

Mår helt ok och åker hem efter lunch och antibiotikainjektionen.

Har fått kontakt med internet på Sannes minidator via telefonen så nu har jag tillgång till Spotify, lysande bra faktiskt, passar på att lyssna på Foo Fighters nya, när kommer de till Kirunafestivalen? Tror Tua vill Skypa också, lättare på denna än på telefonen.

En lustig grej angående stamcellsbyte som jag nu förstått: jag kommer ta över givarens immunförsvar och ev även blodgrupp! Nu börjar jag känna att jag vill utvärdera kandidaterna först innan jag tar emot något skräp. Jag har inte haft en sjukdag på 20 år före detta, förutom då jag opererade blindtarmen.
Om det är en helt okänd givare så måste man börja undersöka om jag har antikroppar mot sådant som vi vaccinerats mot som barn, exv Polio, TBC...

Phil Mickelsons utslag på 13:e kan ha varit hans sämsta i karriären.

/Mika

9 kommentarer:

  1. Vet du vem av oss som borde testas? Skall man ha en viss blodgrupp, vara släkt, mm?

    Inser dock att jag inte är något att lita på i detta sammanhang. Mina celler är nog defekta.

    Må så bra därhemma och ät gott!

    Kramar från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  2. Jag frågade ju sjuksyrran som tog prover på Peter om jag duger som givare eller är jag för gammal något annat hinder bör inte finnas än att jag har ju en ovanlig blodgrupp.Det kan förståss bli problem. Hon kunde inte svara kanske borde kollas med sakkunskapen. Kram

    SvaraRadera
  3. Passade Peters blod? Har ni fått svar på det?

    SvaraRadera
  4. Två dagar i hufvudstaden följt av möte m Ltn i Lycksele sen Umeå o äntligen hemma hos Sigge i Siggesta dvs hunden (Golden) som frugan och jag skulle passa åt yngsta dottern över midsommarhelgen för fyra år sen, .. på den vägen är det.
    Klokt att aktivera dig i urvalet av kandidater men inte beroende på risk för sjukdomar utan risken att du får den genen jag har som förorsakat många riskfyllda utslag med extrem hook, .. jag är dessutom vänsterspelare så den kan verkligen överrumpla omgivningen !!
    Plc i norr + Peter L och Per E hälsar

    SvaraRadera
  5. Martin och jag anmäler oss! Är just nu i Stockholm besöker Martin på hans jobbj jag har ingen sjukdag före 60 .kramar från oss alla i Stockholm

    SvaraRadera
  6. Bettat 50 pix vardera på att någon av KJ Choi, Matt Kuchar och Justin Rose vinner. Ska väl erkänna att jag även bettade 20 pix på Stensson. Mindre lyckat val men han skrev ju iaf historia som den genom tiderna med flest antal slag på 4:an.

    Hammas har väl nåt liknande rekord under KM i Kiruna. Typ 27 slag på 8:an.

    SvaraRadera
  7. Det roliga med Hammas story är att jag, på golfbanan, fått höra den av två andra, obekanta, personer förutom av Hammas själv då.

    "Det var en som på ett KM ledde då han gjorde 30 slag på 17:e hålet..."

    SvaraRadera
  8. Tjena...
    Efter en dag i backen här i Riksgränsen måste jag oxå byta ut en massa, typ hela kroppen, fy fan vad "slut" jag är, vi har i, strålande solsken, åkt massor av offpist..
    Trodde inte att man kunde bli så här slut, knappt jag orkar dricka en öl, man får väl kämpa..

    Vad gäller immunförsvar så har jag haft 2 sjukdagar sedan -97

    Nästan helt immun mot magsjuka, rör väl om lite i "kistan" när övriga i familjen ligger å spyr.

    Så det är väl ungerfär vad du kan vänta dig om jag passar som donator, men mitt golfpsyke kommer du inte att få..

    Det där med vaccineringar är för tunnisar, jag är motståndare mot allt sådant, kroppen ska utveckla eget försvar mot alla sjukdomar, sen att morsan skickade oss på barnvaccinaring som små, går ju inte att göra något åt..

    Jag blev riktigt förbannad när Mattis var å tog vaccin mot Svininfluensan, bara svammel, blir man sjuk så tar man problemen som dom kommer..

    Fast alla andra svenskar kan gärna ta alla sprutor, om 80-90% av befolkningen vaccinerar sig så kan inte pandemier utvecklas, man rider på den vågen..

    Så egentligen är vaccinering bra, MEN jag tar inte risken att få en massa konstiga sjukdomar, som sömnsjuka etc.

    Hälsningar från Fam. Lindehag och Karlström på gräsen till Norge

    SvaraRadera
  9. Lägger in en protest angående att Pecka aldrig har magsjuka. Har hört av mycket säkra källor (Personalen på Kirunamail,med toan mitt i lokalen)att han troligtvis har kronisk magsjuka,tom Lappgubben en våning upp klagade på skitlukten i farstun när personalen i ren panik öppnade alla dörrar för att få korsdrag.
    /Anneli

    SvaraRadera