tisdag 19 april 2011

Lycklig?!

Idag for vi ut till stugan igen. Det känns så otroligt lyxigt att få komma ut dit några timmar, dricka kaffe i solskenet, läsa och slappa.
Igår fick jag värsta lyckokänslan när vi var på väg dit...
Är det möjligt att känna sådan lycka när allt är som det är?
Jo, det är det som är så härligt har jag upptäckt. Ett glas vin, ett gott sällskap eller krafsa i rabatten kan räcka för att det ska kännas så.


Mika fick trombocyter när vi kom tillbaka. Han fick en avvikande grupp trobocyter. Kanske har det varit ont om givare denna vecka? Det är tur att det finns folk som delar med sig.
/Monne

6 kommentarer:

  1. Hallå där i sunderbyn. Har kommit tillbaka till stugan efter en stressig dag i stan, var och åt på "korvis" med era barn och inhandlande lite "godda" till tåget. Det har varit roligt att ha dom här men det skall blir skönt att ligga i en säng som man kan vända sig i(hihi)det måste vara "tyngden" som skapar problemet. Skoter, tolka med madrass, strålande sol, vind, bastu samt film har vi ängnat oss åt dessa dagar. Dom är välkomna igen när dom får lust att bryta mönstret...Skönt att ni har fått vara till stugan och njuta av vårens värmestrålar.Kram till er alla från "VAKKA"

    SvaraRadera
  2. Har gjort i ordning och skickar imorgon min gamla telefon och Joes simkort som blev kvar på bordet. Sj var som vanligt sen så jag och Carina fick nästan slänga in Joe och Tua på tåget medans visselpipan lät ute på perrongen. Konduktören ville ha ut oss fort som f...

    Underbart att ni fått uppleva en sån fin dag i stugan och att de små tingen blir så betydelsefulla plötsligt.

    Under vår vistelse i Umeå så träffade vi många människor som berättade om just samma sak som du Micke nämner, att man plötsligt ser blommor, känner lukter och uppskattar alla nära så mycket mer än det materiella som vi strävat efter förr.

    Hoppas hela påsken blir fin och att ni får njuta av den tillsammans hela familjen.

    Sov gott! Många kramar från mig och Tore

    SvaraRadera
  3. Gokväll! skönt med en sväng till stugan å få känna lite frisk luft...

    Här packar vi för fullt,åker ju uppåt imon.
    Det hade nog vart ganska skönt å va hemma oxå,de har ju lovat
    så varmt till helgen.

    Krattning å fönsterputs väntar ju runt knuten..tur att jag har allergi mot
    snömögel så det tidigare överlåter jag till peter...

    Hoppas ni får nån mer tur till stugan i helg!!!
    Kramar till er från oss!!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag förstår precis känslan. Med ålder och mer insikt är det dessa enkla ting som ger lycka. Solen som värmer, den friska luften, vackra vyer och inte minst, alla nära och kära.
    De lovar ju fler sådana här soliga dagar i påsk.

    Sitter här i stugan, Peter och Calle åkte hem en sväng. Ska sova över här helt själv för första gången! Känns lite ödsligt och jag är ju lite mörkrädd... Får se hur många timmar jag lyckas sova... I det här gamla huset med alla dessa låga stora fönster blir jag lätt paranoid. Det känns som att vem som helst kan tjuvkika på mig men jag ser ingenting. Huuu!

    Hoppas det är något bra på TV som jag kan somna till.

    God natt/ Lenita

    SvaraRadera
  5. Hej! Det ser så härligt ut i stugan...vad roligt att du får lite permiss! Frisk vårluft, vackra vyer och en fantastisk fru kan göra underverk!

    kRaM pÅ ER!

    SvaraRadera
  6. Lite lästips som jag fann intressant. När rosa blev "flickigt" och blått blev "pojkigt". Tydligen var det bestämt att rosa skulle vara för pojkar för att det var "en starkare färg, mer passande för killar" och blått för tjejer, men sen på 40-talet ändrade man det till tvärtom!

    http://www.smithsonianmag.com/arts-culture/When-Did-Girls-Start-Wearing-Pink.html?c=y&page=1#

    SvaraRadera