onsdag 13 april 2011

Ingen magsjuka här...

Joes magsjuka har fått avdelningen på tå, de kollar hela tiden om jag drabbats. Än så länge är det helt lungt, jag mår hur bra som helst, inga krämpor ingen feber men inte heller något immunförsvar. Skall försöka klämma någon film för att få dagen att gå. Familjen bör nog hålla sig borta härifrån någon dag för att se om fler får magsjukan. För Joe gäller 48 timmar efter att han blivit symptomfri. Han verkar OK nu på morgonen men jag bad honom äta något nu och då får man ju se vad som händer...

Kristina är riktigt nöjd med både värden och mitt hälsotillstånd, själv tittar jag på de vita blodkropparna som ökat något igen, nu till 1,3. Det påminner om förra behandlingen tycker jag.

Vem har lärt Johan Forsberg i Skellefteå att åka skridskor? Kan vara den stappligaste man någonsin sett i en SM-final. Påminner inte så lite om Fredrik "Pantern" Johansson (remember, anyone...?)

Tidigt besök av morbror Lars imorse, diverse spörsmål avhandlades.

/Mika

6 kommentarer:

  1. God morgon! Har firat Lars-eric och Agnes förra veckan och avverkat det obligatoriska kalaset på söndag. Söndag började också första passet inför Vårruset. Stina knäckte mig rejält när hon sprungit 1,5 mil. Hon tränar inför Stadsmaran . . . och vi ska även springa Vårruset tillsammans med andra sportfånar så jag fruktar att de blir stelfrusna innan jag kommit i mål och picknickkorgen får påbörjas.
    Vilken filmgenre passar bäst för dig? Så vi kanske kan leta upp någon film om du förstås inte kör tjuvvägen och laddar hem? Vi brukar ibland använda oss av något som heter Voddler (?) där man kan hyra film hemifrån. Om allt går som det ska tänkte jag titta förbi imorgon efter lunch? Vi får se om det passar för dig? Hoppas dagen går. Lyssnar du nåt på radio?

    SvaraRadera
  2. Oj nu kan inte Monne heller sova hos dig, tråkigt men högst försiktighet måste vidtagas just nu, inga magbasilusker får komma in till dig. Läste att Joe o Tua åker till Kiruna, hoppas inte magsjukan slår till hos Tua också. Det blir trevligt för barnen att få åka till Mommo o Moffa, och kanske få åka till fjälls med Peters familj över en dag. Vi åker till Kra i morgon är bjuden på födelsedagstårta hos Calle som blir tonåring. Ha det så bra som du kan i ensamhet Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Du verkar trotsa alla tyngdlagar. Helt immun mot magsjuka även utan immumförsvar. Fast man kan visst vara genetiskt skyddad... nu när du har lite tid att spilla kan du inte gå in i entropia och infiltrera det svenska konsulatet.

    SvaraRadera
  4. Ett under om du klarar att inte drabbas av magsjuka, då tror jag som Sanne att du har genen som skyddar mot det :-)

    Roar mig på Spotify. Vilka gamla godingar jag hittar. Vi har ju sällan samma musiksmak men en nostalgitripp med Pat Benatar, Kim Wilde och Sandra går ju inte av för hackor... Däremellan lite Nirvana, Alphaville och REM. Musik gör gott för själen!! Jag är hemma pga av ryggen, de tror tyvärr på diskbråck. Fått två små "pensionärsövningar jag ska göra i två dagar, sedan får jag se vad som händer.

    Har du kollat serien Rome ännu?

    Ha en bra kväll,

    Kram Nina.

    SvaraRadera
  5. Sandra, who? Diskbråck är trist. Har inte hunnit med Rome ännu. Märkligt att man kan se igenom en hel film fast man tycker att den är helt värdelös. Klämde slutet på "Alexander" samt "4 feathers"...suck..

    Cessan: man skall inte överdriva träningen till en början då riskerar man att knäckas. Jag ser uppenbarligen på vilken film som helst har jag insett nu...

    SvaraRadera
  6. Jag gick på Datortek samtidigt som "Pantern". Minns att jag slog honom ganska lätt i pingis...

    Ha det gött.

    SvaraRadera