torsdag 21 april 2011

Boktips

ninna nanna ninna na ninna nanna ninna...

två boktips som är värda att förmedla:

Arto Paasilinnas "Harens år" som är en lustig historia berättad i små episoder som utspelar sig under ett år då huvudpersonen Vaatanen bryter upp från sitt gamla liv och gör vad som faller honom in. Finsk rak humor.

Markus Luttemans "El choco" som handlar om svensken Jonas Andersson som hamnar i ett Bolivianskt fängelse efter ett misslyckat smugglingsförsök. En närmast bisarr insikt i landet Bolivia. Mycket läsvärd.

Värden ganska oförändrade och bra enligt Lena. Hon tycker jag kan komma och gå lite som jag känner under påskhelgen, en underlättande åtgärd skulle vara om jag kan få antibiotika i tablettform istället för som nu intravenöst. De gör ev den förändringen imorgon om min sänka fortsättter vara så låg som den är.

Lite febertendenser ändå: 37,8 imorse.

/Mika

12 kommentarer:

  1. God förmiddag!

    Hoppas barnen inte förde med sig förkylningsbakterier från oss. Skönt om ni får vara i stugan under helgen. De visar ju att vi skall få så fint väder.

    Ikväll skall vi äta med Henrik, Maria och Carina. Står precis och klurar på vad jag skall bjuda veggarna på.

    Sköt om dig och se till så du inte blir kall om du är ute.

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en bra påsk! Blir inte detsamma utan er!

    Är på väg nu till Kiruna, liksom halva Stockholm verkar det som. Vi fick gate 37 (närmast fiket). Andra gånger har jag förvisats till gaten längst bort, en gång t o m i källaren! Det är nåt med påsk i Kiruna.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. En påsk i Luleå har vi aldrig upplevt. Det ska bli mysigt att inviga utemöblerna i Avan och få käka påskmiddag på Hertsön. Jag har visserligen funderat på att sträckan till Avan och Herstön känns lång som till vägen mellan Kiruna och Gällivare, men kommit fram till att det finns ambulans om det skulle spåra ur...

    Jag har på Marias uppmaning börjat med Instagram. Det är som pixbox för vuxna??
    Tänk vad man lär sig!!

    För er som ännu inte börjat, gör som Carro, gå en grönt kortkurs i golf. Det är en perfekt sysselsättning för alla sinnen.

    /Monne

    SvaraRadera
  4. Nu ska jag ta kvasten och bege mig till Blåkulla som i år för min del ligger i Torneträsk.
    Hoppas att vädergudarna håller vad dom lovat, sol och värme.
    Önskar er en riktigt trevlig påsk med sol, värme och god mat.
    Micke, håller med svärmor, klä dig ordentligt så du inte blir kall.

    Påskkram till er alla.

    SvaraRadera
  5. Håller med tidigare bloggare som säger varma kläder och varmt bakom rumpan gäller när man sitter utomhus nu.En riktigt GLAD PÅSK önskas till alla snälla bloggare som Monica o Mikael har ni är toppen. Kram Mamma Karin med Harry

    SvaraRadera
  6. Apropå boktipset hade Kina honom som föreläsare vid Uppsala Universitet så han finns I.R.L (som f.ö är den enda förkortning jag kan). Mysigt med Avan och Hertsön; träffa lite folk och få lite sol! Glad Påsk från Smedkroken 3

    SvaraRadera
  7. Glad påsk ! Till Er alla på blogget , läste Arto när jag låg på lassa, doktorn tyckte att jag behövde annan sorts medecin när jag skrattade för mig själv. Tills hon såg boken. Dagen efter kom hon med boken på finska ! Den var om möjligt ännu bättre,på original språket, som sagt många påsk hälsningar från oss alla på Fridhem! Inklusive Agnes o Kina ,på besök!

    SvaraRadera
  8. Efter några helt internetfria dagar i England är det skönt att kunna uppdatera på hur det går. Vad glad jag blir när jag läser om lyckoruset.

    SvaraRadera
  9. hallå. en hälsning från Vakka,har blivit sjuk feber, hoppas barnen inte blivit smittade..har trots förkylning varit ute idag och försökt lapa sol mellan molnen..kall vind men det ändå ok..hoppas ni får en glad påsk, god mat, trevligt sällskap och påskägg.Glöm inte bort att ni är bäst! Vi saknar er, kramar från oss alla till er alla!

    SvaraRadera
  10. Skickar en påskhälsning från dalarna.

    SvaraRadera
  11. Glad påsk! Hoppas ni fått äta gott!

    Har hittat en massa bra gratisfilmer på Voddler, bland annat The Hours (Timmarna) som jag pratade om! Kolla här:

    http://www.voddler.com/promo/view/award/

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni mår bra alla våra kära barn.

    Vi har er ständigt i våra tankar, vi pratar om er och undrar hur ni mår. Vi önskar så innerligt att det skall bli så gott för er som möjligt i framtiden.

    Kramar från mig och Tore

    SvaraRadera