torsdag 28 april 2011

Cellgiftkur nr 3

Nu är nya kuren igångsatt, 12 timmars behandling i 5 dagar. Det är skönt att det händer något.
Morgonhuvudvärken kom igen. Idag var den något lättare än tidigare. Vi får se hur det blir nu när cellgifterna satts in?

Igår var barnen och hälsade på. Joe gjorde läxan och Tua lyssnade på Saade. Det är inget speciellt för dem att åka hit längre. De tar händelsen som barn gör. Ibland är det viktigt att höra hur det går, ibland helt oviktigt.

Jag och Mika får tårar i ögonen när vi läser alla inlägg. Det är fantasktisk med allt stöd som vi får. Det går också bra att ringa och hälsa på för att höra vad alla siffror betyder, eller bara berätta hur ni har det. Bloggandet är inte så lätt för alla :)

/Monne



7 kommentarer:

  1. Monne, Henke Lampa ser gärna att han får en inbjudan till bloggen.

    henriklampa@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Här är några till som tänker på er! Fortsätt kämpa. Vi följer er här på bloggen och håller tummarna att allt ska gå bra!

    SvaraRadera
  3. Tänk så skönt att Joe och Tua kan åka och hälsa på vilken dag som helst!

    Jag minns att det var jobbigt när mamma var sjuk, att både mamma och pappa var borta. Jag fick liksom "stänga av" mitt föräldrabehov då under de perioderna. Som tur var hade jag ju er då, även om "bananerna var där brödet ska vara och brödet där bananerna ska vara".. :)

    Har tänkt på mina upplevelser. Dessa annorlunda rutiner var egentligen inget som var till skada, utan fick mig väl mest att inse lite tidigare än andra barn att alla inte lever likadant men att andras sätt går det också. Kanske har det här förändringarna jag varit med om gjort att jag haft så lätt för att bo i kollektiv, med allas olika vanor och sätt?

    Vet inte om det var mammas sjukdom, eller om det var att de dansade så mycket (eller både och), men jag kan bara konstatera att jag tidigt blev väldigt bra på att vara själv, och att jag fortfarande trivs oerhört bra av att vara helt själv, faktiskt veckor i sträck till och med.

    Det jag vill få fram med min utvikning är att det kan komma mycket gott av sånt som i början gör mycket ont.

    Snart kommer jag till er!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej på er!
    Är fortfarande i stugan och njuter av ledigheten.
    Grinar när jag läser alla inlägg, jag blir också rörd. Klart du fixar detta fast det känns tungt och jobbigt. Efter regn kommer sol! Skall ner till bastun och lägga på. T kämpar med den nya stugan. Han har varit och hjälpt Anders hela dagen så han har behov av en varm sauna. Ni får sova i våran nya gäststuga när ni kommer upp nästa gång...det ser vi fram emot. Kram från oss.

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra att en ny kur är igång. Jag är hemma och myser med en krasslig E. Spöket Laban Marathon och obegränsat med glass för oss båda.

    Kramar från oss.

    SvaraRadera
  6. Kuben, vad är detta för sätt, så här kan vi inte ha det, jag samlar alla goda tankar och skickar till dig och Monne och era goa barn. Drack en lunch kaffe med Micke och fick höra om detta.

    Jag finns här på andra sidan skärmen, oftast på söder och hänger med när ni öser på med kraft och mod.

    Många kramar!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vi kommer med tåget 15.37. Tänkte komma raka vägen till lasarettet.

    Skönt att få träffa er.

    Kramar!

    SvaraRadera